اولین جلسه کمیته زنان و دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در استانداری مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۹۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،اولین جلسه کمیته زنان و دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با حضور دکتر علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار، مسئولین و کارشناسان ادارت استان در استانداری مازندران برگزار شد.

 در ابتدای این نشست سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار استان از هماهنگی خوب این اداره کل با ادارات و نهادهای استان در بحث دفاع مقدس، گفت و افزود: ترویج دفاع مقدس باید جزء برنامه های مدیران باشد تا این فرهنگ حفظ و برای نسل های آینده ترویج داده شود.

وی از نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ بشریت تجلیل کرد و از جمع آوری 550 ساعت مصاحبه از خاطرات 150 زن استان در سال 95 خبر داد.

به گفته سردار ملکی تاکنون 3 کتاب در حوزه جنگ و دفاع مقدس زنان استان چاپ شده و 2 کتاب در حال جمع بندی نهایی برای چاپ است که باعث نشان دادن واقعی نقش مازندران در هشت سال دفاع مقدس در سطح کشور است.

سردار ملکی به گزیده ای از برنامه های پیشنهادی این جلسه که می توان به تولید فیلم 30 دقیقه ای از زن مازندرانی در دفاع مقدس، معرفی و تبیین و تأیید نقش زن در هشت سال دفاع مقدس، ایجاد بستر مناسب برای الگوپردازی از زنان موثر در دفاع مقدس و رشد و اعتلای فرهنگ ایثار و مقاومت در حوزه زنان که مجری طرح برنامه اداره کل حفظ آثار استان است اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار استان در سخنان خود نقش زنان را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار ارزنده دانست و از زنان که در تمام عرصه ها از قبیل راهپیمایی، انتخابات، دفاع مقدس و... گام نهادند مظلوم و کمتر نشان داده شدند قدردانی کرد.

 در ادامه دکتر علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استان مازندران از نقش پررنگ مازندران در طول تاریخ و از عظمت زنان در دفاع مقدس سخن گفت و از این کار بزرگ قدردانی کرد.

به گفته دکتر یونسی به تصویر کشیدن نقش زنان در کتاب توسط اداره کل حفظ آثار بسیار کار عظیمی است و باید در آن کتاب نیز هنرمند، ناشر، ظاهر و حجم کتاب خوب بررسی شود.

وی از همکاری دستگاه ها مشمول شرکت کنننده در جلسه و مدیریت برنامه ریزی استانداری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات مورد نیاز باید تخصیص داده شود و مجری طرح هم باید نظارت کامل بر کار داشته باشد.

دکتر یونسی در پایان نقش زنان که همسران خود و مادرانی که فرزندان خود را برای رفتن به جبهه های حق علیه باطل بدرقه کردند را از مهمترین نقش زنان دانشت و به نقش پشنتیبانی زنان، نقش روانی، نقش فداکاری و ایثار زنان اشاره کرد که باید در کتاب به آن پرداخته شود.


انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها