امام جمعه بیله سوار خواستار ترویج فرهنگ زکات در روستاها شد و گفت: زکات عامل طولانی‌شدن عمر، سالم ماندن زندگی از آفت‌ها، ایجاد نشاط در زندگی و نزول رحمت و برکت در اموال است.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۲۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام قیاسی در اولین جلسه شورای زکات شهرستان بیله سوار، زکات را صدقه عنوان کرد وافزود: زکات از یک درون مایه معنوی و تربیتی عمیقی برخوردار است و محتوای زکات این است باعث تزکیه نفس می شود و مال انسان را پاکیزه می کند و در صورت عدم پرداخت زکات، مال پاک نیست.

امام جمعه بیله سوار بابیان اینكه خداوند متعال زكات را برای از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه وضع كرده است، اضافه كرد: اگر مردم زكات خود را كامل پرداخت كنند، خداوند نیز بركات خود را بر آنان افزونی می بخشد و در غیر این صورت بلاهای آسمانی نازل می شود.

وی با بیان اینكه زكات سرمایه بزرگ الهی به محرومان است، تصریح كرد: هنوز درجامعه اسلامی از عمل به اصل زكات فاصله زیادی داریم كه باید با آگاهی بخشی بیشتر به مردم، این فاصله كم شود.

حجت الاسلام قیاسی امام جمعه شهرستان با اشاره به ظرفیت 30میلیارد ریالی زکات در شهرستان گفت: امیدواریم با همت و تلاش خود کشاورزان و زارعان و اعضای شورای زکات شهرستان و استفاده از ظرفیت های شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران این ظرفیت ارتقاء یابد.

امام جمعه بیله سوار ادامه داد: نماز وسیله پیوند انسان با خداست و زکات وسیله پیوند انسان با خلق خداست. زکات نه تنها موجب نقصان مال نمی شود بلکه موجب رشد مال می شود.

قیاسی با اشاره به اینکه تعداد موسسه‌های خیریه در شهرستان باید افزایش یابد افزود: با تشکیل موسسه خیریه می‌توان افراد نیازمند را در یک مجموعه گرد هم آورد تا با یک گردش مالی خوب، خدمات بهتری به آنها ارائه کنیم و با تشکیل موسسه‌های خیریه و مردم نهاد تا حدودی می توان به نیازمندان جامعه پاسخ داد.

حجت‌‌الاسلام قیاسی خواستار ترویج فرهنگ زکات در روستاها شد و گفت: در روایات داریم که زکات عامل طولانی‌شدن عمر، سالم ماندن زندگی از آفت‌ها، ایجاد نشاط در زندگی، تربیت صحیح، رفاه فرزندان، نزول رحمت، بیمه اموال، رفع گرفتاری‌ها و برکت در اموال است و اگر این روایات برای مردم تبیین شود، رغبت آنها به پرداخت زکات بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین زکات در استان مربوط به شهرستان بیله سوار بود افزود:تعداد 39 روستای شهرستان در امر پرداخت زکات فعال بودند.

خسروی سرپرست معاون فرمانداری بیله سوار نیز در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای زکات شهرستان به‌ویژه کمیته امداد، ترویج و احیای سنت حسنه زکات را وظیفه همگانی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: وحدت رویه، فرهنگسازی ، بسترسازی، تبلیغ و ترویج ،جمع آوری ومصرف زکات یک وظیفه دینی و اسلامی است که بدون حمایت روحانیون معزز ،مبلغین دینی ومسوولین ادارات ونهادها کاردشوار ونتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد

معاون فرمانداری بیله سوار با تأکید بر اینکه باید ترویج فرهنگ زکات به یک فرهنگی عمومی تبدیل شود، ابراز کرد: همه باید با تبیین و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه و اعتماد سازی در راستای مشارکت بیشتر پرداخت کنندگان برای اجرای این فریضه الهی در جامعه کوشا باشیم.

ابرینی سرپرست کمیته امداد امام خمینی نیز ارائه خدمات در بخش های فرهنگی، خودکفائی و اشتغال، مسکن، جهیزیه، وام، درمان و بیمه و بویژه بیمه های اجتماعی را از خدمات کمیته امداد برای رفع فقر و محرومیت از چهره شهر بر شمرد و ابراز امیدواری کرد با کمک مردم و مسوولان این خدمات روز به روز افزایش می یابد.

ابرینی افزود:در سال گذشته 256میلیون تومان زکات در شهرستان جمع آوری شده است که برای سهم فقراء بیش از119میلیون تومان می باشد که از این زکات بیش از 69میلیون تومان مربوط به بخش مرکزی و 50میلیون تومان مربوط به بخش جعفرآباد می باشد که برای بیش از 400خانوار شهرستان اختصاص یافته است

ارسال نظرات