خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اولین قدم در برخورد با ویروس زیکا آگاهی‌بخشی به جامعه علمی و در نهایت مردم است تا اگر موردی در جامعه پیش آمد، جامعه پزشکان آمادگی برخورد با آن را داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۸۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، دکتر امیرحسین امامی در دومین سمپوزیسیوم ویروس زیکا، واقعیت‌های علمی و چالش‌ها که امروز 6 اردیبهشت‌ماه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با این مراسم در سخنانی اظهار کرد: دانشگاه در پاسخ‌گویی به نیازهای علمی و آموزشی جامعه نقش ویژه‌ای بر عهده دارد و دانشگاه تهران طی بیش از هشت دهه حضور خود توانسته است این نقش را به‌خوبی ایفا کند. 33 سال پیش زمانی که صحبت از ویروسHIVدر کشور مطرح شد، جمعی از اساتید و دانشجویان در همین سالن جمع شدند و درباره‌ی این بیماری صحبت کردند.

وی افزود: طی دهه‌های مختلف از هر طرف که راه ورود بیماری بسته شده، همان بیماری یا بیماری دیگری به شکل و شمایل دیگر وارد کشور می‌شود و جامعه پزشکی را به خود مشغول می‌کند؛ البته تأمین امنیت سلامت کشور وظیفه عمومی همه افرادی است که در نظام سلامت کشور فعالیت می‌کنند و در این راه قدم اول آگاهی‌بخشی به جامعه پزشکی و در نهایت مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آگاهی‌بخشی اولین گام درباره ویروس زیکا است که برداشته می‌شود و امیدوارم که این مسیر، مسیر موفقی باشد و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار در وزارت بهداشت سال کم‌کاری در برخورد با این ویروس داشته یا اساساً با آن برخورد نداشته باشد اما اگر هم موردی پیش آمد جامعه علمی و مردم باید آمادگی آن را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها