طی منویات امام خامنه‌ای در برداشتن موانع ازدیاد جمعیت صادر شد:

بیانیه جمعی از زنان متعهد و مومن استان مرکزی/ پیری جمعیت تهدیدی جدی برای کشور

دسیسه‌های استکبار در خصوص کاهش ازدواج و موالید به نحو مقتضی خنثی و فرهنگ‌سازی صورت گیرد چراکه کاهش جمعیت کشورهای مسلمان به ویژه شیعیان از ابزارهای استعمارگران است و پیری جمعیت تهدیدی جدی برای جوامع به حساب می‌آید.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۷۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، جمعی از زنان متعهد و مومن استان مرکزی با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از منویات مقام‌معظم رهبری در راستای برداشتن موانع ازدیاد جمعیت اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:

بلا شک از نظر سیاست کلی کشور، کشور باید برود به سمت افزایش جمعیت، البته به نحو معقول و معتدل (امام خامنه ای)

مسئله جمعیت از منظر کلی برای هر جامعه‌ای از اهم امور است، تحقق بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست‌های کلی جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده نیازمند تلاش سازمان‌ها به شکل مستمر و با تمامی قوا است.

اجرای تمامی بندهای سیاست‌های کلی جمعیت مورد تقاضای عموم جامعه است، مساله‌ای که بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و در همایش ملی تغییرات جمعیتی در تاریخ 6/8/92 حل آن را عمیق و علمی خواستار شدند.

در بخش دیگر این بیانیه ضمن خواستار مشارکت و مساعدت دولت در این زمینه آمده است: جمعی از زنان مومن و متعهد استان مرکزی در راستای حمایت از منویات امام خامنه‌ای اعلام می‌دارند: نظر به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در کشور اسلامیمان وجود دارد از دولت تدبیر و امید می‌خواهیم تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را موظف کند تا بستر لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کرده و شرایطی را فراهم آورند تا فاصله بین ازدواج و فرزندآوری کاهش یابد.

همچنین با اعطای تسهیلات سهل الوصول یا تسهیلات بلاعوض شرایط تعدد فرزندان فراهم شود، با توجه به افزایش روز افزون آمار زوج‌های نابارور شرایط و تسهیلاتی نظیر تامین هزینه‌های درمانی از طریق پوشش بیمه‌ای فراهم گردد تا زوجین علیرغم شرایط روحی خاص به جز تمرکز بر درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

امکانات رفاهی و آموزشی، درمانی و نظایر آن‌ها برای کودکان هدف مهیا گردد تا خانواده‌ها به سبب عدم وجود شرایط تامین معاش در سختی قرار نگیرند.

همچنین تمهیداتی برای مادران شاغل اندیشیده شود تا ضمن افزایش مراقبت از کودک عاملی برای کاهش استرس در مادران شود.

دسیسه‌های استکبار در خصوص کاهش ازدواج و موالید به نحو مقتضی خنثی و فرهنگ‌سازی صورت گیرد چراکه کاهش جمعیت کشورهای مسلمان به ویژه شیعیان از ابزارهای کنترل استعمارگران است و پیری جمعیت تهدیدی جدی برای جوامع به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار