مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگي استانداری:
پدیده یا مسئله اجتماعی، ساخت دست بشر بوده و قدرت ایجاد عزم و اراده جدی برای حل آن وجود داشته باشد .
کد خبر: ۸۶۸۳۸۳۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگي استانداری در دومین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با بیان اینکه براساس تلاش های صورت گرفته از سوی وزارت کشور آسیب های اجتماعی بعنوان دومین مسئله مهم کشوری در سال جاری مطرح شده است، گفت: تا کنون سه پیمایش در سطح کشور انجام شده، که نتایج آن نگرانی و حساسیت مردم را نشان می دهد و پیمایش چهارم در سطح مراکز استانها انجام و مراحل نهایی خود را در شهرستانها طی می کند.

مسیح اله سلطانی ویژگی های پدیده های اجتماعی را برشمرد و افزود: یک پدیده اجتماعی باید شایع باشد، حساسیت جامعه را برانگیزد و بخش عمده ای از مردم احساس نگرانی کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: پدیده یا مسئله اجتماعی، ساخت دست بشر بوده و قدرت ایجاد عزم و اراده جدی برای حل آن وجود داشته باشد .

سلطاني با اشاره به اينكه اولين جلسه ستاد اوايل امسال برگزار شده بود تصريح كرد: ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان بر اساس دستوالعمل صادره از سوي وزير محترم كشور از ابتدای سال جاری به ریاست استاندار محترم و دبیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و با عضویت دستگاه های مسئول در کاهش آسیبهای اجتماعی براي كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي در سطح استانها تشكيل مي شود ودر مرحله اول، 3 آسيب اصلي اعتياد ، حاشيه نشيني و طلاق در دستور كار اين ستاد مي باشد.

وي مهمترین وظایف ستاد را احصاء، اولویت بندی ، توصیف و تبیین و علت‌یابی آسیب‌های اجتماعی متناسب با شرایط بومی استان ،تدوین سیاستها و ارائه راهکارهای لازم به‌منظور پیش‌بینی، پیشگیری، کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط ،تقویت زمینه‌های همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسؤول و پایش برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌ها و سازمانها و نهادها در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان كرد.

همچنین استاندار زنجان در این جلسه پنج آسیب مد نظر مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد و فحشا، بی بند و باری و طلاق و نقاط بحرانی و حاد در خصوص آسیب ها پنج آسیب مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مهندس انصاری طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد را سه آسیب اجتماعی اولویت دار مطرح شده از سوی شورای اجتماعی کشور عنوان نمود و افزود: تمام بررسی ها نشان می دهد که اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق تأثیر متقابل بر یکدیگر دارند، لذا با برنامه ریزی در این ستاد، تصمیماتی برای کاهش تأثیر متقابل این آسیب ها باید اتخاذ شود.

وی در پایان خاطر نشان شد: در مرحله اول باید مناطق حاشیه شهر مشخص و در مرحله بعد، برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی آن مناطق برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

ارسال نظرات