موسی خادمی اظهار داشت:

نفت ،گاز ،جنگل و آب راه های توسعه استان است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سه راه مهم برای توسعه استان افزود: صنعت نفت و گاز، منابع جنگلی و همچنین منابع آبی از جمله راه‌های توسعه این استان است.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۵۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه بخش آب و کشاورزی که با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان محلی در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه هر چه بیشتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سه راه مهم برای توسعه استان افزود: صنعت نفت و گاز، منابع جنگلی و همچنین منابع آبی از جمله راه‌های توسعه این استان است.

خادمی بیان کرد: در بخش نفت و گاز و جنگلی با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد امکان توسعه کمتری وجود دارد اما در بخش منابع آب باید برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی مطلوبی صورت گیرد.

وی با بیان چند پیشنهاد در همین راستا یادآور شد: با توجه به این که اکثر سدها در پایین دست قرار دارد می‌توان از محل درآمدهای سدها بخشی را برای آبخیزداری در اختیار این استان قرار داد.

عالی‌ترین مقام اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در بخش صنعت برق تنها استانی بوده که نیروگاه صنعت برق ندارد و در صورت حمایت دولت، زمینه و شرایط احداث نیروگاه برق 500 مگابایتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

خادمی یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد در صنعت برق به لحاظ قرار داشتن زیر نظر استان خوزستان و کم توجهی این استان به پروژه‌های برقی، پیشرفت و وضعیت مطلوبی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود منابع آبی بسیار مطلوب در این استان اشاره کرد و توجه و حمایت بیشتر دولت در این زمینه را خواستار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افزون بر 8.5 میلیارد متر مکعب از منابع آب کشور در این استان قرار دارد که بیش از 6.5 میلیارد متر مکعب از این آب‌ها از منابع آبی همین استان تولید می‌شود.

خادمی با بیان این که باید به سمت صنایع آب‌پایه حرکت کرد، حمایت هر چه بیشتر دولت از اجرای پروژه‌های بخش آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد را گامی مهم در راستای پیشرفت این استان عنوان کرد.

ارسال نظرات