امام جمعه خرم آباد مطرح کرد:

انتقاد از نیمه کاره رها شدن نیروگاه خرم آباد

امام جمعه خرم آباد از نیمه کاره رها شدن نیروگاه خرم آباد انتقاد کرد
کد خبر: ۸۶۸۴۰۱۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد، که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، گفت: متاسفانه برای احداث نیروگاه خرم آباد زمین های کشاورزی را گرفتند و در آن با ریختن سرمایه مقداری در آن کار شد؛ اما سالیان سال است که نیمه کاره رها شده است. در هر حال اگر این نیروگاه راه بیفتد تا 1000 نفر می تواند اشتغالزایی کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانایی های داخلی و عدم تکیه بر نیروهای خارجی است.میرعمادی اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به توانمندی های استان تکیه کنیم؛ چرا که استان لرستان دارای ظرفیت ها و توانمندی هایی است که با احیاء و به کار گیری آنها می توانیم شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم.

امام جمعه خرم آباد گفت: کشت و صنعت استان لرستان جزو ظرفیت هایی است که احیاء شده است و الان در آن تولید صورت می گیرد.

وی بر ضرورت توسعه پتروشیمی لرستا تاکید کرد و افزود: توسعه این صنعت در استان می تواند هم واردات مواد اولیه به کشور را کم کند و هم می تواند صادرات به خارج از کشور را افزایش دهد.

امام جمعه خرم آباد گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده و استان لرستان نیز به عنوان استان الگوی اقتصاد مقاومتی تعین شده است باید با برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر روی ظرفیت های استان فقر و محرومیت را از این استان زدود و آسایش و رفاه را برای مردم فراهم کرد.

وی با اشاره به آماده باش اخیر رهبر معظم انقلاب برای فتح خرمشهرهای دیگر با جهاد کبیر گفت: حج یکی از منافع ملی ماست که در زیر سلطه استکبار جهانی و مستعمره آنها یعنی آل سعود است و با این حال تنها با جهاد کبیر می توانیم حج را از زیر سلطه استکبار خارج کنیم.

وی افزود: این کلام رهبر انقلاب که با جهاد کبیر باید خرمشهرهای دیگری را فتح کنیم مفهومش این است که سلطه استکبار جهانی بر منافع ملی ما فراوان است؛ از این رو این سلطه را باید با جهاد کبیر از بین ببریم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ما فقط توانسته ایم که ایران را از زیر سلطه استکبار جهانی و نوکرش شاه معدوم خارج کنیم، گفت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی که جزو منافع ملی ما محسوب می شوند زیر سلطه استکبار و آمریکا قرار دارند و با این حال ضرورت دارد که آنها را با جهاد کبیر آزاد کنیم.

میرعمادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با طرح موضوع جهاد کبیر اصطلاح جدیدی را که بار عمیقی دارد را مطرح کردند، گفت: جهاد کبیر یعنی ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیت از دشمنان دین خدا و و دین اسلام است.

میرعمادی تصریح کرد: دشمن به مانند مار خوش و خط و خالی که به ظاهر می تواند موجب رفاه شود خود را به نمایش می گذارد؛ البته در درون این مار خوش خط و خال زهر سمی و کشنده وجود دارد و با این حال باید مراقب باشیم که این دشمن ما را نگزد.

وی اضافه کرد: دشمن در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنر حضور دارد؛ از این رو در سایر عرصه ها نیازمند جهاد کبیر برای قطع سلطه استکبار هستیم.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و افتتاح دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز شنبه 8 خرداد، گفت: ما به نمایندگان لرستان در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی به خاطر اینکه مود اعتماد مردم قرار گرفته اند تبریک می گوییم.

میرعمادی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری یک ظرفیت مهمی است که در موضع گیری ها و پیگیری های مطالبات مردم می تواند تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: اعضای این مجلس از علمل و صاحبنظران بلاد هستند که مورد وثوق مردم قرار گرفته اند؛ پس می توانند برای پیگیری مطالبات مردم و در جهت رشد و تاثیرگذاری بر افکار عمومی اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به نکات مهم و دقیقی اشاره کردند، افزود: معظم له فرموند که مجلس خبران رهبری باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: انقلابی بودن مجلس خبرگان رهبری از ملاک های رهبر معظم انقلاب است و با این حال ما نیز انتظار داریم که این مجلس انقلابی و رهرو امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باشد.

میرعمادی اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری دارای جایگاه بسیار حساس، دقیق و ظریفی است؛ چرا که باید از هویت اسلامی و انقلابی نظام مراقبت کند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز از اهمیت و چایگاه ویژه ای برخوردار است؛ چرا که این مجلس به فرموده امام خمینی (ره) در راس تمام امور است، اظهار کرد: مجلس با تصویب قوانین می تواند برای تامین رفاه مردم، تحقق عدالت و پیشرفت کشور نقش کلیدی ایفاء کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: به عنوان نمونه اگر موانعی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد نمایندگان مجلس می توانند با وضع قوانین این موانع را از میان بردارند.

میرعمادی بیان کرد: خواست مردم از نمایندگان مجلس این است که به وظایفخود عمل کنند و منافع ملی و منافع مردم را به منافع حزبی، جناحی و گروهی ترجیح ندهند.

وی اضافه کرد: همت نمایندگان مجلس باید خدمت باشد نه اینکه کسانی که در ایام تبلیغات انتخاباتی در اطراف آنها بوده اند را شاغل و بر حجم دولت اضافه کنند این از نظر ما خدمت کردن به مردم نیست.

امام جمعه خرم آباد گفت: نمایندگان باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند و با برنامه ریزی و کار به مردم و به نظام خدمت کنند.

میرعمادی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به قرار گرفتن در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد در این هفته، بیان کرد: مساجد باید از حیث ظاهر، نظافت و بهداشت برای میهمان خدا در ماه رمضان آماده شوند.

وی با بیان اینکه باید به مساجد به عنوان محل اقامه نماز و عبادت خداوند توجه شود، اضافه کرد: مسجد مرکز ثقل دین، فرهنگ و معنویت ماست.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید به عمران و آبادانی معنوی مساجد توجه شود، گفت: گلایه ای از هیئت امناء برخی از مساجد داریم. مردم از هیئت امناء انتظار دارند که کار فرهنگی انجام دهند. متاسفانه برخی از اعضای هیئت امناء مساجد تلاش می کنند که عضو هیئت امناء شوند اما وقتی که عضو می شوند اصلا د مسجد هم حاضر نمی شوند و بالاتر اینکه حاضر هم نمی شوند که شخص دیگری جایگزین آنها شود گویی که هیئت امناء مسجد ارثیه پدری آنهاست.

میرعمادی با بیان اینکه خدام برخی از مساجد نیز به گونه ای رفتار می کنند که موجب رنجش خاطر جوانان و نمازگزاران می شوند، افزود: انتظاری که از ائمه جماعات داریم که منظم باشند و برای اقامه نماز جماعت در موعد مققر در مسجد حضور یابند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار