"اقتصاد مقاومتی و استکبار ستیزی دغدغه‌های مجلس جدید باشد"
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ حول محور ولایت و امامت، عشق به اهل بیت(ع)، جامعه را در برابر توطئه‌ها، جنگ نرم و دسیسه‌ها بیمه کرده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۲۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک با اشاره به سخن امام صادق(ع) درباره انتظار اظهار داشت:امام صادق (ع) فرمود "تقوى، پاكدامنى و انتظار فرج با صبر و بردبارى از راه و رسم ائمه (ع) است".

وی افزود: مسلمانان بایستی صبر را پیشه کنند و در همه امور صبر و بردباری داشته باشند آنچه که در اسلام نیز تاکید شده صبر است، صبر در مصائب دنیا، امروز همه جای دنیای اسلام پر از توطئه‌ها دشمنان که اگر در مقابل این توطئه‌ها روحیه صبر و مقاومت را از دست دهیم مثل یک مرده متحرک می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: صبر در جبهه نبرد حق علیه باطل، صبر در جبهه سیاسی، نظامی، امر به معروف و نهی از منکر، صبر در مواضع مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، واژه صبر گنج بزرگی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به جایگاه صبر در روایات و احکام شیعه گفت:صبر در آئین برگزیده اسلام و کیش انسان ساز شیعه، جایگاهی بس والا و بالا دارد، صبر دژی بسیار محکم است که اهل ایمان و یقین را از آفات زمان و مکان در امان نگه می‌دارد.

انتظار فرج، انتظار حكومت جهانى اسلام است

وی به جایگاه صبر از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) ااشاره کرد و افزود: صفت صابری در نزد پروردگار صبار و شکور پیوسته ستوده شده، صبر در معاصی، منشأ تقوای نفس شود و صبر در طاعات، منشأ انس به حق گردد، و صبر در بلیات، منشأ رضا به قضای الهی می‌شود.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: حضرت علی(ع) نقش صبر در كارها را به مانند نقش سر در بدن دانسته‌اند و فرمودند همچنان كه اگر سر از بدن جدا شود، بدن از بين مى‌رود، صبر نيز هرگاه همراه كارها نباشد كارها تباه مى‌گردند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بر لزوم صبر در عصر انتظار تاکید کرد و یادآور شد: فرد منتظر بايد به سهم خود در راه اصلاح جامعه و استقرار عدالت و رفع ظلم و ستم بكوشد، آن كه منتظر مصلح جهانى است، خود نيز بايد صالح باشد، امر به معروف و نهى از منكر کند.

وی افزود: منتظر مهدى(عج) در برابر فساد و ستم حكومت‏هاى جور بى تفاوت نيست و مؤيد آنان نيز نمى‌باشد، انتظار فرج در واقع، انتظار حكومت جهانى اسلام است، انتظار تشكيل حكومت توحيدى در سطح جامعه، انتظار تحقق عدالت، انتظار وراثت زمين و دولت مؤمنان و موحدان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد:"انتظار" نه به معناى " نشستن و دعا كردن " نیست، " انتظار" يعنى " برخاستن و دعا كردن "، يعنى بكوشيم هر چه بهتر دين اسلام را به عنوان يک دين توحيدى فراگير بشناسيم، بفهميم و خود و جامعه را بر اساس آن پيش ببريم، اين همان زمينه‏سازى براى ظهور حضرت مهدى (عج) است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: در دوران غیبت حضرت ولیعصر(عج) وظیفه ما ترویج دین اسلام و ثابت قدم بودن در راه دین، صبر در مقابل حق علیه باطل است تا بتوانیم توطئه دشمنان را خنثی سازیم باید در مسیر اسلام ثابت قدم باشیم چراکه دشمن به دنبال این است که ما را از جریان واقعی اسلام منحرف سازد.

وی افزود: وظیفه ما این است که اسلام را در جهان حاکم کنیم و بشریت را در زیر یک پرچم جمع کنیم، وظیفه ما مبارزه با ظلم و استکبار و کفار و مشرکین است، موظف هستیم در راستای آرمان‌های راستین امام زمان(عج) حرکت کنیم و با تلاش همه جانبه از آرمان‌های اسلام دفاع کنیم باید آمادگی لازم را در این مسیر داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: با حضور و مشارکت مردم در انتخابات هفتم اسفندماه مجلس خبرگان رهبری برای دوره هشت ساله با رای ملت از روزهای گذشته با انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شکل قانونی به خود گرفت و فردا نیز مجلس دهم شورای اسلامی شکل قانونی به خود خواهد گرفت.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد:فردا نیز جلسه‌ای با حضور 290 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مراسم تحلیف و صدور اعتبارنامه به منظور آغازی برای کار مهم مردم سالاری دینی و قانونمندی نظام تشکیل می‌شود.

وظیفه مجلس خبرگان صیانت از ولایت‌فقیه

وی افزود:بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضاء مجلس خبرگان رهبری هم جامع و کامل در هشت محور مهم، ارزشمند و حساس از جمله در زمینه‌های داخلی، بین‌المللی، حج، آل سعود، برجام، اشتغال، تولید ملی و... صادر شد که امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به آن توجه جدی داشته باشند.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: درباره هویت، اهمیت و جایگاه و قداست مجلس خبرگان رهبری در حیات سیاسی و اجتماعی کشور دقت لازم را داشته باشیم، وظیفه مجلس خبرگان صیانت از ولایت‌فقیه است تا بتوانند در موقع نیاز در اسرع وقت به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: وظیفه اصلی این مجلس پاسداری از آرمان‌ها و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رابط بین مردم ولایتمدار و مقام معظم رهبری است مجلس خبرگان یادگاری از غدیر خم و ولایت حضرت علی(ع) است.

وی افزود: اقتدار، عزت، افتخار و عظمت کشور در ولایت فقیه تجلی پیدا کرده و تمام اقشار مختلف مردم به خصوص اعضای خبرگان رهبری باید از این شخصیت فرهیخته پشتیبانی و حمایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نظام اسلامی را نظام شایسته‌سالاری دانست و ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری با پشتوانه عظیم مردمی شکل گرفته و این نهاد انقلابی نیز وظیفه دارد با تمام وجود از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی و قانون اساسی پاسداری کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به جهاد امروز تصریح کرد:دشمنان به دنبال جنگ نظامی، غیر نظامی، فرهنگی، اقتصادی و... به منظور فروپاشی بنیان خانواده، از بین بردن فرهنگ، تغییر دیدگاه‌ها و تفکرات، جدا سازی مردم از آرمان‌های امام و رهبری، بدبینی به علما و روحانیت هستند که باید با اقتدار، توسعه فرهنگی، سیاسی و امنیتی در برابر توطئه‌های دشمنان ایمن شویم.

وی افزود: فرهنگ حول محور ولایت و امامت، عشق به اهل بیت(ع)، جامعه را در برابر توطئه‌ها، جنگ نرم و دسیسه‌ها بیمه کرده است، ایمان به ولایت و روحانیت بود که این انقلاب با عظمت را در برابر طوفان‌ها حفظ کرد.

خطیب جمعه اراک یادآور شد: ملت ما ملتی بیدار است و نماز جمعه ها سنگر هوشیاری، استقلال و امنیت است هر قدر دشمنان تلاش کنند مثل کوبیدن آب در هاونگ است، در بعد نظامی نیز نیروهای مسلح نظام اسلامی از هر جهات آماده‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم تلاش در عرصه جنگ اقتصادی گفت:سیاست‌های اقتصاد مقاومتی واقعا برای کشور مهم است و همه باید برای تحقق آن بسیج شویم، با مصرف عاقلانه، مصرف خردمندانه، مدیریت مصرف، مدیریت در صادرات، مدیریت منابع بانکی، مدیریت منابع خدادادی، مدیریت صحیح در کارخانجات می‌توانیم به عنوان یک جهاد ملی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات