خبرهای داغ:
همایش نسیم مهر در سالن همایش‌های اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه با هدف کمک به خانواده‌های زندانیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۴۱۷۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به نقل از اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه، همایش نسیم مهر در سالن همایش‌های اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه به تشریح فعالیت‌ها و خدمات حمایتی به زندانیان و خانواده آنان پرداخت و تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های زندانیان نیازمند کمک و مساعدت مالی هستند.

منصور بیگلری تصریح کرد: اغلب زندانیان به انگیزه کسب مال و رفع مشکلات اقتصادی خود و خانواده مرتکب جرایمی از جمله خرید و فروش مواد مخدر یا سرقت شده و در زندان گرفتار هستند و با این وجود خانواده اغلب زندانیان دچار کمبود مالی و نیازمند کمک و یاری خیران و نیکوکاران هستند.

بیگلری ادامه داد: کسی که وارد زندان می‌شود نه تنها خود و اعضای خانواده‌، بلکه جامعه را هم درگیر مشکلاتی بسیار جدی می‌کند و به همین دلیل پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان و خانواده آنان در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای آنان امری ضروری است.

بیگلری کمک به فراهم‌سازی زمینه بازگشت سعادت‌مندانه زندانیان به کانون خانواده و پیشگیری از وقوع جرم را یکی از فعالیت‌های مهم زندان‌بانی اسلامی دانست و اجرای موفق طرح قرآنی حبل‌المتین و توجه ویژه رئیس کل دادگستری استان در این زمینه را یادآور شد و گفت: در راستای اجرای این فعالیت قرآنی 700 نفر از زندانیان موفق به حفظ قرآن کریم از یک جزء تا حفظ کل قرآن شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز در این همایش هدف از تشکیل این همایش را کمک به رفع مشکلات مالی خانواده زندانیان عنوان کرد و با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به خانواده زندانیان به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: زندانی به‌دلیل ارتکاب جرم و خطایی که مرتکب شده برابر قانون مدتی در زندان تحمل کیفر می‌کند.

به گفته مجتبی ملکی، اعضای خانواده فرد زندانی هیچ جرمی انجام نداده و نیازمند کمک و حمایت هستند.

گفتنی است، در پایان همایش نسیم مهر خیران و نیکوکاران شرکت‌کننده کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به‌منظور حل مشکلات مالی خانواده زندانیان بی‌بضاعت اختصاص دادند.

ارسال نظرات