خبرهای داغ:
امام جمعه اقلید بر لزوم حفظ عزت ایران در برابر آل سعود تأکید کرد و گفت: آل‌سعود عددی نیست که برای رفتن به حج از آنان خواهش و تمنا کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۴۱۸۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به آغاز کار مجلس دهم از انتظار و توقع مردم از سنگرنشینان خانه ملت سخن گفت و بابیان اینکه جوانان سرمایه اصلی مملکت هستند بر لزوم به‌روز بودن و نیازسنجی نمایندگان در رسیدگی به مسائلی چون مسکن و اشتغال جوانان تأکید کرد.

وی به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد» اشاره و خاطرنشان کرد: تصمیم و مصوبه مجلس باید همسو و هماهنگ با جایگاه ولایت مطلقه فقیه و راهبردهای رهبری باشد.

طالبی به تحریم‌های ظالمانه پیشین و جدیدی که پس از برجام و پسابرجام علیه ایران شدت بیشتری گرفته است اشاره کرد و با تأکید بر لزوم توجه مجلس شورای اسلامی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیان داشت: مردم از نمایندگان منتخب خود می‌خواهند تا با همدلی و هم‌زبانی زمینه شادی دوستان نظام، ملت، انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرده و دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم که به دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند را ناکام کرده و شکست دهند.

امام جمعه اقلید بابیان اینکه دشمنان و در رأس آنان آمریکای جهان خوار تنها به دنبال نابودی ایران اسلامی هستند جدیت و درایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را امری ضروری در مقابله با مکرهای آنان خواند و تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به‌دوراز اغراض شخصی، حزبی، باندی و گروهی به سوگند و تعهد خود پایبند باشند.

خطیب جمعه اقلید خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را سرمایه‌های افتخارآفرین دوران دفاع مقدس و پس‌از آن برای کشور و ملت ایران دانست و بر لزوم رعایت حق‌وحقوق آنان تأکید کرد و ادامه داد: پیگیری جدی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرای حوزه‌های انتخابیه از دیگر مواردی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در تحقق آن بکوشند.

وی از اهمیت فرهنگ ناب محمدی و لزوم اختصاص اعتبار مناسب برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان سخن گفت و عنوان داشت: دشمنان با ابزارهای مختلف، اسلام ناب محمدی و نسل جوان و نوجوان ما را مورد هجمه قرار می‌دهند ازاین‌رو باید بکوشیم با حفظ فرهنگ اسلامی از نفوذ آنان جلوگیری کنیم.

طالبی بابیان اینکه نبض نظام اسلامی درگروی توان و قدرت نمایندگان هوشیار است که مدرس‌وار، دیانت را عین سیاست و سیاست را مانند دیانت می‌دانند بیان کرد: حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و عزت و عظمت ملت که مدیون خون شهداست از دیگر وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که باید سر بزنگاه‌ها با زیبایی هرچه تمام‌تر وارد عرصه عمل شوند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در مجلس حاضر شده و بدون اعتنا به تهدیدهای جهانی به ویژه آمریکا به وظیفه واقعی خود در راستای پیشرفت و اقتدار کشور عمل کنند.

امام جمعه اقلید در ادامه به مسئله حج اشاره و بابیان اینکه امنیت حجاج تمام دنیای اسلام خواسته رهبر و مراجع عظام تقلید بوده و عربستان در تأمین این امنیت مسئول است تأکید کرد: عزت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر آل‌سعود باید حفظ شود.

وی ادامه داد: آل‌سعود عددی نیستند که بخواهیم برای رفتن به حج از آنان خواهش و تمنا کنیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر خواستیم آنان را تنبیه کنیم، تنبیه سختی خواهد بود.

خطیب جمعه اقلید حمایت از خانواده زندانیان را امری ضروری خواند و بابیان اینکه این افراد مجرم نیستند و گناهی مرتکب نشدند، مساعدت عمومی در راستای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی و... زن و فرزندان مجرمان و زندانیان را خواستار شد.

طالبی در بخش بعدی سخنان خود به اهداف انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی است ازاین‌رو نباید از سخن خارجی‌ها بترسیم و درزمینهٔ اجرای احکام اسلامی و پیاده کردن اسلام سستی کنیم.

امام جمعه اقلید به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و ایجاد دو جریانی، دو فرقه‌ای و دوقطبی را ضربه مهلک به کشور خواند که دشمن به دنبال آن است.

وی گفت: اختلاف در بین اقشار مختلف مردم با عقاید و اندیشه‌های متعدد شیعه، سنی، فارسی، ترک، کرد، بلوچ، عرب و...، باندبازی و نیز اختلافات سلیقه‌ای که به اعتقادات دینی آسیب برساند، آفت است.

طالبی تصریح کرد: دشمن به دنبال تهی کردن نظام از عناصر قدرتمند است که باید با اقتدار و جهاد، راه پیشرفت و نفوذ آنان را از بین برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها