رئیس حوزه هنری مازندران در گفتگو با بسیج مازندران
رئیس حوزه هنری مازندران گفت:یکی از مهمترین رازهای ماندگاری هر تفکر و اندیشه درآمیختن آن با هنر است، که ویژگی های منحصر به فرد هنر نمایش در انتقال یک تفکر و اندیشه می باشد.
کد خبر: ۸۶۸۴۱۹۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، رئیس حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار بسیج مازندران، جشنواره تئاتر سراسری تیرنگ را مسیری برای انتقال اهداف انقلاب خواند و اظهار کرد: تولیدات و اجراهای پژوهش محور، فصلی جدید را در تئاتر بومی به نمایش می گذارد، 

دلشادی منظور اسن نمایش را  بهره گیری از  ظرفیت عظیم و شگرف این مرز و بوم (و سراسر کشورمان) دانست  و افزود:  اعتقاد ما بر این است که فرهنگ و هنر غنی مازندران و ایران شایستگی این اقدام با شکوه را دارد.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: تلاش ما بر این است تا با انجام اصلاحات و با اجراهای پژوهش محور فصلی جدید را در تئاتر بومی به منظور بهره گیری از این ظرفیت عظیم و شگرف این مرز و بوم بگشاییم.

وی اظهار داشت:شاید آنچه که هنر نمایش و تئاتر را در بین همه رشته های هنری ممتاز و متمایز می کند و حتی باعث می شود که کارشناسان و تحلیل گران اجتماعی و فرهنگی آن را به عنوان پدیده ای برای تحلیل و قضاوت های اجتماعی و فرهنگی در یک جامعه قلمداد نمایند، زنده بودن و خلق لحظه به لحظه و نو به نوی نمایش است.

مسئول حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه هنر نمایش بیش از سایر هنرها برآیند و معرف فرهنگ جامعه است، افزود: قطعا بخش مهمی از نمودها و نمادهای فرهنگی را در سالن های تئاتر و بر صحنه نمایش می توان ملاحظه نمود.

این مسئول حضور مخاطب را ظرفیت و پتانسیل این هنردانست وانتقال از راه نمایش را موث برشمرد.

دلشادی حوزه هنری را نهادی برآمده و روئیده در فضای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و افزود: این دستگاه،دستگاهی استراتژیک در معرفی، تبیین، تبلیغ وترویج پیام های اصیل انقلاب اسلامی با زبان و بیان هنر است و این موضوع آنجایی اهمیت دوچندان می یابد که به صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران دقت نظر و توجه بیشتری بنماییم.

وی در تبیین ظرفیت هنر نمایش در بومی سازی گفت: این هنر هم در شکل و هم در محتوا دارای ریشه های عمیق و مستحکم در دل تاریخ، فرهنگ و تمدن مردم این سرزمین است که نمونه روشن و معروف آن را میتوان در تعزیه و البته در آیین های نمایشی ملاحظه نمود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها