امام جمعه پارس آبادمغان با بیان اینکه انتخاب افراد نباید بدون حساب و کتاب انجام شود از عزل و نصب های پی در پی استاندار اردبیل در مدیران این شهرستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۲۰۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در آیین تودیع و معارفه بخشداران اسلام آباد و تازه کند در جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد، با انتقاد از از عزل و نصب های پی در پی استاندار گفت: تغییر بدون حساب و کتاب مدیران، در شهرستان پارس آباد باعث شده تا مسئولی بخواهد استعدادها و ظرفیت‌ها را بشناسد و تصمیمی را عملیاتی کند، بلافاصله عوض می‌شود و مشخص هم نیست معیار این تغییرات چیست؟

وی با بیان اینکه چند عامل موجب عقب ماندگی شهرستان پارس آباد شده که یکی همین عوض شدن مسئولان ادارات و در راس آن تغییر پی در پی فرماندار پارس آباد بوده، افزود: در طول دو سال در شهرستان پارس آباد پنج فرماندار عوض شده که این تغییر پی در پی فرماندار بزرگترین ضربه را به این شهرستان وارد کرده است و در هیچ جا مشاهد نشده پنج فرماندار طی دو سال تغییر کند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه اداره محل کارگاه آموزشی مدیران نیست، اظهار داشت: اداره محل کار است و بهتر است مسوولان به جای وقت گذاشتن به تغییر مدیران و مسئولان شهرستان وقت خود را به صرف کمبود امکانات شهرستان اختصاص دهند.

رشادی در این جلسه خطاب به مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل که در این جلسه حضور داشت،‏ گفت: ما شدیدا مخالف تغییرات پی در پی مدیران در این شهرستان هستیم و این خواسته را از شما داریم که مراتب اعتراض شدید ما را نسبت به این موضوع را به استاندار اردبیل رسانید.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان پارس آباد نیازمند امکانات از جمله دستگاه MRI است، خواستار توجه بیشتر به این شهرستان مرزی شد و از مسوولان استان خواست امکانات منحصرا محدود به اردبیل نباشد؛ توجه به اردبیل بعنوان مرکز استان مهم است، اما از سویی توجه به این شهرستان هم ضرورت دارد و شایسته این شهرستان مرزی نیست که از داشتن یک دستگاه MRI که دغدغه اصلی مردم و حتی مسافران خارجی هم است بی توجه باشیم.

امام جمعه پارس‌آباد با اشاره به سفرهای پی درپی استاندار به شهرستان پارس آباد با بیان اینکه این سفرها نباید تشریفاتی باشد، ادامه داد: مسئولان باید در شأن مردم خدمت کرده و منشا خیر برای اهالی باشند.

رشادی در ادامه همچنین با انتقاد از تعطیلی 8 هزار کارخانه در کشور تصریح کرد: تعطیلی این تعداد کارخانه‌ که ناشی از سوء مدیریتی بوده و می تواند برای 30 الی 50 نفر اشتغال ایجاد کند ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرده و بایستی پیگیری و علت یابی شود.

وی درباره فرودگاه پارس آبادمغان نیز گفت: نزدیک سه سال است فرودگاه این شهرستان به بهانه تعمیر تعطیل شده است و با اینکه همه چیز آن آماده بوده اما در تهیه قیر برای آسفالت آن با مشکل مواجه بود که خوشبختانه قیر مورد نیاز هم از سوی وزارت نفت تامین شده است و لذا درخواست ما از استاندار اردبیل این است که اقدام جدی برای بهره برداری آن صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب راههای مواصلاتی و دو بانده شده جاده اصلی پارس آباد به اردبیل شد و گفت: با اینکه بیش تر راههای استان دو بانده شده است اما شهرستان پارس آباد با وجود داشتن بیش ترین تردد خودرویی و مسافران و قرار داشتن دو کشت و صنعت عظیم مغان و پارس در آن تا کنون از داشتن یک جاده ایمن محروم است که نیاز هست مسوولان استان توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با بیان اینکه عزل و نصب مسوولان دستگاه های اجرایی در رده ها و سطوح مدیریتی کشور امری طبیعی بوده و در تمام دولت ها این اتفاق افتاده است، گفت: مدیریت و مسئولیت در حکم امانتی است که برای مدتی معین به افراد سپرده می شود و نباید به عنوان طعمه به آن نگریسته شود.

اکبر صمدی با بیان اینکه مدیرانی که خود را با برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید مطابقت ندهند کنار گذاشته می شوند، افزود: تغییر و جابجایی مدیران بدون انگیزه های سیاسی و با رعایت اصل شایسته سالاری انجام می شود.

وی از تدوین 12 برنامه اقتصاد مقاومتی برای رونق و آبادانی هرچه بیشتر شهرستان خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این برنامه ها، شاهد پیشرفت روز افزون و توسعه هرچه بیشتر شهرستان و بهبود وضع معیشتی مردم خواهیم بود.

فرماندار پارس آباد همچنین فعال سازی کارخانه ها و طرح های اقتصادی تعطیل و نیمه فعال را از اولویت های مهم در این شهرستان برشمرد و گفت: امسال هدف گذاری های ما در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.

صمدی با اشاره به برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به رغم محدودیت ها، گام های یزرگی را برای رونق اقتصادی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم برداشته است.

فرماندار پارس آبادمغان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به شکل سالم را از توفیقات بزرگ دولت تدبیر و امید دانست و گفت: با تعامل و انسجام کامل بین دستگاه ها و عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات، در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار همانند سایر حوزه های انتخابیه استان، انتخاباتی سالم، پرشور و با مشارکت حداکثری مردم و بدون هیچ گونه جانبداری از کاندیدای خاص برگزار شد.

در این جلسه از زحمات 4 ساله 'محمد حسن نوری' و 'صالح عبدی' بخشداران سابق بخش های اسلام آباد و تازه کند با اهدای لوح سپاس تقدیر و در ادامه طی حکمی از سوی استاندار اردبیل 'عدالت حاجی پور' به عنوان بخشدار اسلام آباد و 'محمد علیزاده' به عنوان بخشدار تازه کند معرفی شدند.

ارسال نظرات