خبرهای داغ:
معاون بنیاد شهید استان فارس:

بستر و قالب هنر سبب جریان‌سازی فرهنگ شهادت در نسل جوان می‌شود

محمدی با بیان اینکه ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره هنری شاهد و ایثارگر استان فارس رسیده بود، گفت: بستر و قالب هنر سبب ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و جریان‌سازی این فرهنگ در جامعه و نسل جوان می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۴۲۰۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
علی محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر، سرود، هنرهای تجسمی و ادبی شاهد و ایثارگر استان فارس اظهارداشت: جریان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از اهداف این جشنواره بوده چراکه هنر تنها قالب برای ماندگاری فرهنگ شهادت است. 

وی با بیان اینکه این جشنواره از آبان سال 94 شروع به فعالیت کرده است، گفت: 200 اثر از سراسر استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین آنها 60 اثر به صورت برتر انتخاب و برای مرحله نهایی به تهران ارسال شده است.

محمدی افزود: هر حرکت فرهنگی نتیجه‌ای دارد و ایجاد حس مشترک برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

معاون بنیاد شهید استان فارس با بیان اینکه حد اعلای ایثار شهادت و حداقل ایثار تلاش برای معرفی و ترویج آن است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر امری نیاز به ترویج فرهنگ ایثار دارد و امروز کسانی که در خارج از مزرهای این سرزمین می‌جنگند، مصداق بارز ایثارگری هستند.

وی با اشاره به تاثیر هنر در جامعه و ایجاد حس مشترک در افراد تصریح کرد: زمانی که هنر وسیله‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود، این فرهنگ به خودی خود در جامعه فراگیر می‌شود.

محمدی با اشاره به تفاوت فرهنگی میان نسل جوان و گذشته جامعه بیان کرد: تفاوت فرهنگی امری طبیعی است اما باید مراقب بود گسست فرهنگی ایجاد نشود و یکی دیگر از خدمات هنر به فرهنگ ایثار و شهادت انتقال این فرهنگ به نسل جوان و مانع بروز گسست فرهنگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار