اظهارنظر عجیب مشاور رییس سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با «بسیج»:

یادمان شهدا به محیط زیست آسیب می‌زند/کسانی که به زیارت شهدا می‌روند، پوشش گیاهی را لگدمال می‌کنند!

مشاور رئیس سازمان محیط زیست در امور محیط طبیعی گفت: بنده هم در این زمینه با نظر خانم امانی موافق هستم و معتقدم که یادمان شهدا در تپه ها به طور جدی به محیط زیست آسیب می زند!
کد خبر: ۸۶۸۴۲۲۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان محیط زیست در امور محیط طبیعی در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره اظهارات شهربانو امانی مشاور بانوان سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه یادمان شهدای گمنام در تپه های اطراف شهرها به محیط زیست آسیب جدی می زند، اظهار داشت: تپه های اطراف تهران فضاهایی هستند که اکسیژن را برای تهران فراهم می کنند.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در ارتفاعات بالای 1800 متر ممنوع است؛ البته دانشگاه آزاد در پونک چنین خطایی را انجام داده اما علف های خودرویی که در آن ارتفاعات به وجود می آیند، باعث می شوند که هوای تهران تلطیف شود.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: اگر در ارتفاعات تهران جنگل وجود داشت ما چیزی به نام ریزگرد نداشتیم و تپه های اطراف تهران می توانست خاک را از فرسایش حفاظت کند و هوا را مرطوب کند و اگر در آن ارتفاعات، یادمان شهدا بسازیم، طبیعی است که فضایی را سیمان ریخته ایم و اجازه نفوذ آب باران را نمی دهیم.

کهرم در ادامه اظهارات عجیب خود افزود: کسانی که به زیارت مقبره های شهدا می روند علوفه و پوشش گیاهی را لگدمال می کنند و از بین می برند و باعث فرسایش خاک می شوند لذا بهتر است که این شهدا را در نقاطی بگذاریم که ساخت و ساز شهری و فضای مسطح وجود دارد. بنابراین بنده هم در این زمینه با نظر خانم امانی موافق هستم و معتقدم که یادمان شهدا در تپه ها به طور جدی به محیط زیست آسیب می زند!

لازم به ذکر است که چندی قبل نیز، شهربانو امانی مشاور رییس سازمان محیط زیست، در اظهار نظری عجیب مدعی شده بود: یادمان شهدای گمنام در اطراف دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه به محیط زیست آسیب می‌زند!
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
متاسفم به این مسئولان امنیت کشور مرهون شهدا است
آخرین اخبار