کیفی سازی صنايع دارويی و درمانی دامپزشكی ضروری است

معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور در سومين كنگره بين المللي فارماكولوژي و علوم دارويي دامپزشكي در دانشگاه شهركرد بر ضرورت كيفي سازي صنايع دارويي و درماني دامپزشكي تأكيد كرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۳۰۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ هاشم زاده معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور در آيين افتتاحيه سومين كنگره بين المللي فارماكولوژي و علوم دارويي دامپزشكي در دانشگاه شهركرد گفت: در كشور بالغ بر 160 واحد توليدكننده داروي دامپزشكي، 1700 داروخانه عرضه داروهاي دامپزشكي و 200 توزيع كننده دارو وجود دارد و به لحاظ علمي نيز قوي و در حال پيشرفت هستيم با اين حال اغلب ساختارهاي دارويي دامپزشكي كشور بر كميت تمر‌كز دارند و كيفي سازي كمتر مورد توجه قرار گرفته است، لذا ايجاد پژوهشكده توليدات دارويي دامپزشكي و بهره گيري از توانمندي هاي اعضاي هيأت علمي و متخصصين سراسر كشور ضروري است.

وی كمبود آب، خاك حاصلخيز، موانع توليد و صادرات را محدويت هاي موجود در كشور عنوان و تصريح كرد كشور ما پتانسيل هايي چون سرمايه و نيروهاي انساني متخصص و كارآزموده دارد كه مي بايست به خوبي از آنها بهره گرفته تا محدويت ها را پوشش دهد.

معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور با اشاره به وجود زمينه‌ي كار در حوزه داروهاي دامپزشكي،گفت: توجه به صنايع توليدات دارويي دامپزشكي به عنوان صنايع جانبي توليدات دامي، راهي براي افزايش توليدات دامي و بهبود كيفيت اين محصولات است.

هاشم زاده خاطر نشان كرد: برون سپاري برنامه ريزي شده و تحت نظارت امور مرتبط با دامپزشكي، يكي از رويكردهاي دولت براي كيفي سازي، سياست هاي كميت گراي موجود در حوزه توليدات دارويي دامپزشكي است و از اين طريق مي توان آموزش ها، نظارت‌ها، آزمايشگاه ها و تمامي زيرساخت‌هاي موجود را كيفي سازي نمود.

معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور در پايان گفت: در حوزه درمان نيز تمامي تلاش ها بر اين است كه دامپزشكي رقابتي به دامپزشكي مسئوليت پذير تبديل شود. 

ارسال نظرات