معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:
طرح‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری در زنجان اجر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۱۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: طرح‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت ماه مبارک رمضان در زنجان اجرا خواهد شد.

رضا حسنلو افزود: از جمله برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرای طرح‌های حامی‌یابی است.

وی اظهار کرد: امسال نیز در همین راستا حامی‌یابی در طرحهای مختلف مشارکتی شامل اکرام ایتام، محسنین، طاها، شفا، کوثر و انجام خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های مناسبتی از جمله اطعام و افطار نیازمندان، طرح مفتاح‌الجنه نیز در محوریت برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان قرار خواهد داشت، اضافه کرد: امسال طبق برنامه مراکز نیکوکاری و مساجد نیز در محوریت اجرای طرح‌ها قرار خواهند داشت.

حسنلو با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از چند سال گذشته و با هدف احیای کارکردهای مساجد راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر قریب به 20 مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با هدف تقویت کارکرد اجتماعی مساجد با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی، یکپارچگی کمک‌های مردمی و افزایش این کمک‌ها راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: از همین رو در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت این مراکز استفاده می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین بر استفاده از ظرفیت مساجدی که با آنها تفاهم‌نامه منعقد شده است، طی ماه رمضان تاکید کرد و گفت: در این راستا طرح جامع مسجد محوری با هدف ایجاد شبکه‌های مردمی مرتبط با امداد در راستای مدیریت انفاقات و اعانات و یکپارچه و هدفمند کردن کمک‌ها به نیازمندان اجرایی خواهد شد.

حسنلو همچنین با اشاره به راه‌اندازی سیستم آنی کمک به نیازمندان از سال گذشته خبر داد و گفت: سیستم آنی پرداخت به صورت موبایلی#024 *8877* با هدف تسریع در امور کمک به نیازمندان راه‌اندازی شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: برگزاری محفل انس با حامیان زنجان، طرح حامی‌یابی برای ایتام در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در مناسبت‌های ماه رمضان از جمله ولادت امام حسن مجتبی‌(ع)، طرح مفتاح‌الجنه در قالب بازدید از خانواده‌های زیرپوشش، طرح اطعام و افطار نیازمندان، اجرای طرح رحمت برای آزادسازی زندانیان نیازمند و ... نیز از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت ماه رمضان اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات