خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

امامزادگان مرکز روشنگری وبصیرت افزایی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امامزادگان مرکز بصیرت افزایی و روشنگری هستند.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۳۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در آیین اختتامیه ملی کنگره محمد هلال بن علی علیه السلام گفت: دو عامل مخالفت مترفین صاحبان زر و زور و ناآگاهی و بی بصیرتی مستضعفین عامل شکست پیامبران در طول تاریخ در دعوت به اسلام شد.

وی با اشاره به بی بصیرتی مردم دوران صدر اسلام که فرق بین امام حسین علیه السلام و یزید لعنت الله علیه و تفاوت امیرالمؤمنین علیه السلام و معاویه لعنت الله را نمیشناختند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر بصیرت افزایی و روشنگری مردم محقق نشود حیله گری دشمنان کامل می شود.
به گفته وی، اسلام ناب فقط نماز و روزه و ذکر نیست چون همه موجودات علاوه بر انسان خداوند را نیایش و عبادت می کنند گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی ایران قانون اساسی بر پایه اسلام، رهبر دینی و تسلیم ناپذیری در برابر اجانب وکافران را برای ملت ایران به ارمغان آورد که هیچکدام از اینها وجود نداشت.
امام جمعه اصفهان، با اشاره به تاکید موکد کلام رهبری که دولت، مجلس و حوزه انقلابی گفت: علت اینکه مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارد به این دلیل است که امام خامنه ای احساس می کنند در مجموعه کارگزاران ما عده‌ای بدشان نمی آید برای گذران راحت زندگی به خیال خودشان با آمریکا در ارتباط از برخی امور بگذرند.
آیت الله طباطبایی نژاد انقلاب اسلامی را بر سه اصل قانون اساسی اسلامی، تبعیت محض از رهبری و ولایت فقیه مثل ولایت رسول الله و زیر سلطه نرفتن کافران عنوان کرد و گفت: امامزادگان نیز با هجرت، شهادت و زیر بار زور و ظلم کافران نرفتن تسلیم ناپذیری در برابر کفر را به ما می آموزند.
وی، شهادت امام حسین علیه السلام، زندان رفتن امام موسی بن جعفر علیه السلام و تحمل آزار واذیت دشمنان توسط تمامی اهل بیت علیهم السلام را برای تسلیم ناپذیری از ظلم کفر و سلطه باطل عنوان کرد وگفت: ما پیروان این ائمه نیز باید زیر بار زور و ظلم آمریکا و هم پیمانانش نرویم.
آیت الله طباطبایی نژاد در پایان با تقدیر از زحمات حجت الاسلام محمدی و صادقی در اوقاف کشور و استان اصفهان گفت: این دو بزرگوار کلام رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را با برگزاری چنین برنامه‌های پر محتوا عملیاتی کردند.

امام زادگان درب های نایاب آسمان نبوی و علوی

در ادامه این همایش امام جمعه آران و بیدگل در سخنانی امام زادگان را چراغ عبادت و مشعل داران اسلام ناب محمدی توصیف کرد.

آیت الله سید محمد موسوی افزود: امام زادگان درب های نایاب آسمان نبوی و علوی، چراغ عبادت و مشعل داران اسلام ناب محمدی هستند.

وی با اشاره به اینکه ابدان 37 تن از این بزرگوراران در شهرستان آران و بید گل مدفون است، تصریح کرد: تعدد امام زادگان در منطقه نشان دهنده این است که مردم این منطقه از صدر اسلام دوست دار اهل بیت(ع) و مهمان نواز و پذیرای امام زادگان بوده اند.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: حضور امام زادگان، نشان دهنده ظلم فاحشی است که بعد از رحلت پیامبر (ص) از طریق بنی امیه و بنی عباس به خاندان وحی روا داشته شد.

آیت الله موسوی در ادامه اظهار داشت: امامزاده محمد هلال(ع) نخستین شخصیت بنی هاشم است که با حضور در این منطقه اسلام علوی و تشیع را به ارمغان آورد

وی در ادامه با اشاره به 313 شهید مدفون در گلزار شهدای آستان هلال بن علی(ع) خاطر نشان کرد: شهدا ستارگان شهامت هستند و امنیت ما مرهون ایثار این عزیزان است.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: استان اصفهان در ایثار و شهادت حائز رتبه نخست است و شهرستان آران و بیدگل در این استان با تقدیم 840 شهید به نسبت جمعیت رتبه نخست ایثارگری را در کشور داراست

ارسال نظرات
آخرین اخبار