خبرهای داغ:
پخش فاضلاب در سطح خیابان‌های بسیاری از مناطق شهر کوت عبدالله از جمله کوی شهید چمران(درویشیه)،اسلام آباد شرقی،کوی شریعتی دو (بازارچه خزامی) ،کوی شریعتی یک و دیگر مناطق کوت عبدالله، مشکلی است که جان بسیاری از شهروندان این مناطق را به لبشان رسانده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۴۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
به گزارش بسیج به نقل از کارون نیوز؛ پخش فاضلاب در سطح خیابان‌های بسیاری از مناطق شهر کوت عبدالله از جمله کوی شهید چمران(درویشیه)، اسلام آباد شرقی، کوی شریعتی دو (بازارچه خزامی) ، کوی شریعتی یک و دیگر مناطق کوت عبدالله، مشکلی است که جان بسیاری از شهروندان این مناطق را به لبشان رسانده، چراکه علاوه بر ایجاد مشکلات زیادی همچون تردد و زشت کردن چهره شهر، بیم بروز بیماری‌های عفونی و انگلی را نیز در این شهرها افزایش داده است.

شهر کوت عبدالله که در برخی خیابان‌ها و معابرش فاضلاب جاری است و جاری شدن رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در برخی مناطق کوت عبدالله، زندگی در این شهر که بار محرومیت را نیز به دوش می‌کشد، با مشکلاتی همراه ساخته و سلامت شهروندان آن را نیز تهدید می‌کند.

 

رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در برخی مناطق کوت عبدالله

خیابان‌هایی مملو از فاضلاب‌های روان، بوی تعفن، مناظری ناخوشایند ناشی از جاری شدن فاضلاب در معابر عمومی و در نهایت شیوع بیماری‌های فراوان، اینها مشکلاتی است که مردم کوت‌عبدالله به دلیل نداشتن شبکه انتقال فاضلاب سال‌هاست که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلی که به‌راحتی می‌توان آن ‌را از وضعیت لجن متراکم شده در معابر شهری و بوی نامطبوع پراکنده در محله‌های آن فهمید.

 

رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در برخی مناطق کوت عبدالله

جاری شدن فاضلاب در فصل گرما، بیماری‌هایی که در چنین محیطی امکان رشد دارند، کودکان این مناطق را در معرض خطر قرار داده است، به طوری که بوی تعفن فاضلاب در این منطقه به حدی رسیده که آسایش اهالی کوت‌عبدالله را سلب کرده است.

مردم این شهر معتقدند که از داشتن کمترین امکانات محروم هستند و می‌گویند تاکنون پای هیچ مسئولی در استان، به معابر شهر کوت عبدالله باز نشده است تا مشاهده کند وضع فاضلاب چگونه زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

جاری شدن رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در برخی مناطق کوت عبدالله

یکی از شهروندان کوت عبدالله در مصاحبه با خبرنگار کارون نیوز گفت: طغیان فاضلاب در مناطق مختلف کوت عبدالله بخصوص در منطقه کوی شهید چمران(درویشیه) ما را کلافه کرده است و ابتلای کودکان ما به بیماری ناشی از وجود فاضلاب در خیابان ها یکی از مشکلات اساسی ما است،کودکانی که در خیابان بازی می‌کنند، بارها توپ آنها در جوی فاضلاب افتاده و از این طریق آلودگی به آن‌ها منتقل شده و مریض شده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان عنوان کرد: اکثر مواقع، فاضلاب و لجن‌ها برای مدت یک هفته درب منازل، معابر و خیابان رها می‌شود تا خشک شود، باد و خودروها لجن‌های فاضلاب را در هوا پراکنده کرده و موجب گسترش بیشتر این آلودگی‌ها بین شهروندان، عابران و ساکنان منطقه شده است.

به گزارش کارون نیوز؛ منطقه کوت عبدالله تا سه سال پیش جزو اهواز محسوب می شد، و با وجود محرومیت از زیرساخت های شهری با 9 روستای اطرافش به شهر کوت عبدالله و مرکز شهرستان کارون تبدیل شد، تاکنون بارها از مناطق مختلف این شهر محروم گزارش تهیه شده اما این بار وضعیت بهداشت است که صدای ساکنان کوی شهید چمران(درویشیه) را درآورده است، اینجا کوت عبدالله است یکی از نقاط بحرانی از نظر فاضلاب که همیشه زنگ خطر ابتلا به انواع بیماری ها را به صدا درآورده است.

 

جاری شدن رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در برخی مناطق کوت عبدالله

  

رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در برخی مناطق شهر کوت عبدالله

جاری شدن رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در برخی مناطق کوت عبدالله

ارسال نظرات
پر بیننده ها