خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امسال 3 هزار و 600 نفر سهمیه استان ما برای اعزام به مرقد امام راحل عظیم الشان است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۸۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حکومتی را در ایران تبیین کردند که در آن ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله می دانستند.

وی عنوان کرد: امام(ره) قانون اساسی را بر مبنایی پایه ریزی کردند که در راس آن ولایت فقیه حضور دارند و سران کشورهای اروپایی نیز معتقدند که قانون اساسی ایران نوپا ترین و مترقی ترین قانون است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان با بیان اینکه امام(ره) با رای مردمی انتخاب نشدند بلکه مردم با قلب خودشان ایشان را برای ولایت برگزیدند افزود: در روز رحلت آن فقیه سفر کرده میلیون ها نفر تا 40 روز از جای جای کشور برای رفتن بر سر خاک ایشان شرکت کردند و این سنت حسنه ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: اکنون که بیست و هفت سال از رحلت امام بزرگوار می گذرد باز هم ملت به طور خودجوش از سراسر کشور از 12 تا 15 خرداد به سمت مرقد ایشان حرکت می کنند و مراسم اصلی در روز 14 خرداد برگزار می شود که همه ساله سران و متفکران کشورهای اسلامی نیز در این برنامه مهم شرکت می کنند.

قاسمی با بیان اینکه مشکل اصلی ما برای اعزام نبود اتوبوس و کرایه آن است، ابراز داشت: امسال 3 هزار و 600 نفر برای اعزام به مرقد امام راحل عظیم الشان سهمیه استان ما است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: اعزام 70 اتوبوس از سراسر خراسان جنوبی به مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قطعی شده است و احتمال اینکه این تعداد به 74 عدد برسد؛ وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان افزود: دو جلسه با استانداری برگزار و هماهنگی های لازم انجام شده است. هزینه ایاب و ذهاب اتوبوس ها از طریق شهرداری و دهیاری ها تامین می شود و برای هزینه غذا در طول مسیر رفت و برگشت را از مسافران مبلغ 60 هزار تومان دریافت می شود.

وی ادامه داد: مدت اعزام به مرقد امام(ره) سه روز است و از شهرستان طبس با زیارت مرقد امامزاده حسین ابن موسی الکاظم شروع می شود و در شهرستان قرچک در جنوب تهران اقامت خواهیم داشت و زائرین صبح روز 14 خرداد در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مرقد ایشان حضور دارند.

قاسمی خاطرنشان کرد: هزینه اسکان و خوراک در مدت سه روز برعهده ستاد بزرگداشت ارتحال امام است و امسال یک روز از این سفر و زیارت حرم امام رضا در مشهد مقدس کسر شده و این به دلیل کمبود اعتبار است.

وی اظهار داشت: ساعت 12 تا 14 ظهر روز 12 خرداد ماه از محل نواحی سپاه در شهرستان ها اعزام صورت می گیرد.

این مقام مسئول در سپاه استان افزود: کمیته های امنیت از طرف اتحادیه اتوبوسرانی و پلیس، فرهنگی از طرف نهادهای فرهنگی استان و کمیته بهداشت و درمان به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این برنامه را حمایت می کنند.

وی عنوان کرد: تقاضای ما از زائرین این است که سریعتر نسبت به ثبت نام از طریق پایگاه و حوزه مقاومت بسیج موبوطه اقدام نمایند و سنین نوزاد و بالای 55 سال در سفر نیاورند.

قاسمی ادامه داد: مسافران باید وسایل شخصی و ضروری و مورد نیاز به همراه داشته باشند و مشخصات اتوبوس و تلفن راننده را به همراه داشته باشند.

وی ابراز داشت: اگر افرادی از امت حزب اللهی و بسیجیان سال آینده اقدام به این سفر با وسیله شخصی یا اتوبوس اجاره ای نمایند؛ از امکانات، تغذیه و اسکان رایگان در آنجا بهره مند خواهند شد.




ارسال نظرات
پر بیننده ها