شهید اسماعیل عزیزآبادی فراهانی فرزند کربلایی اسد آقا، در خانواده ای متدین، در روستای جلال آباد فراهان دیده به جهان گشود.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۰۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فراهان خبر؛در سه سالگی به همراه خانواده به موطنش علی آباد مهاجرت کردند، فاصله ی این دو روستا ۲ کیلومتر است، دوران طفولیت را پشت سر نهاد.
 
 
شهید علی آبادی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ثنایی و تحصیلات راهنمایی را در آموزشگاه عبدالحسین شاهوردی جلال آباد گذراند.
 
 
وی در دوران تحصیل با از خود گذشتگی در راه مدرسه جان دوستش، غلامحسین حاتم آبادی را که طعمه حریق شده بود را از مرگ نجات داد. دوست شهید در راه مدرسه دچار حریق می شود و شروع به دویدن می کند، شعله های آتش بر اثر دویدن شعله ورتر می شود، شهید علی آبادی دوستش را می گیرد و روی زمین می خواباند و روی بدنش خاک می ریزد و اتش را خاموش می کند.
 
 
شهید بزرگوار سال ۵۹ نزد برادرش در تهران رفت و کنار وی به شغل نقاشی اتومبیل مشغول شد.
 
 
با شروع جنگ تحمیلی احساس وظیفه و تکلیف کرد و با هماهنگی خانواده اش ۶۱/۰۴/۲۵ در امان آباد اراک دوره آموزشی را به پایان رساند و در مردادماه سال ۶۱ به عنوان خدمه تیربار در گردان حضرت امام رضا(ع) گروهان ۳ دسته ۳ سازماندهی و به جبهه ها اعزام شد.
 
 
شهید علی آبادی در منطقه عملیاتی دشت عباس بر اثر ترکش خمپاره در عملیات محرم، منطقه دشت عباس در آبان ماه سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
 
 شهید علی آبادی در وصیت نامه اش می نویسد؛
 
 
من برای رضای خدا و نابودی دشمنان به جنگ کفار رفتم تا کمکی برای اسلام کرده باشم.
 
 
پدر و مادر عزیزم؛ مرا ببخشید، اگرشهادت به لطف خدا نصیبم شد، حاضر نیستم برایم خرج تراشی کنید، دوست دارم یک مجلس انقلابی تشکیل دهید.
 
 
ای اقوام و خویشان و ... بایید به سوی جبهه های جنگ، بر من اشک نریزید، راه شهیدان را ادمه دهید، جنگ ما مبارزه حق و باطل است.
 
 
یک دفعه نکند بگویید بدبخت شد، من به بهترین راه رفتم و هدفم الله بود.
انتهای پیام/


ارسال نظرات