خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین

گسترش عدالت و رسیدن به سعادت از مولفه‌های اسلام انقلابی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با تشریح مواضع اسلام آمریکایی و اسلام انقلابی گفت: آنچه هدف اسلام انقلابی را تشکیل می دهد کمک ابنا جامعه به یکدیگر در جهت گسترش عدالت و رسیدن همه به سعادت است.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۱۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین اندیشه امام را در موضوع تفکیک بین اسلام انقلابی و اسلام آمریکایی مورد بررسی قرار داد.

نعمت اللهی اظهار کرد: امام راجع به تفکیک اسلام انقلابی و اسلام آمریکای در سال‌های پایانی عمر با برکتشان ورود جدی داشتند چرا که احساس خطر جدی در این مورد داشتند چرا که اسلام آمریکایی و آن نوع تفکر می تواند جامعه را به رخوت بکشاند، لذا امام راحل معیار ها و پایه های اسلام ناب را در سخنان متعددی تشریح کردند و جامعه را در این مورد بیم دادند.

وی با تشریح اسلام انقلابی بیان کرد: اسلام انقلابی پویا،جهاد خیز، مبارز در برابر ظلم،جهل و نادانی، ایستاده در برابر تجمل گرایی است و از تقبل هیچ سختی و رویارویی با هیچ مشکلی برای رسیدن به هدف دریغ ندارد.

نهمت اللهی تبیین کرد: در اسلام آمریکایی هیچ یک از این خصوصیات را نمی بینیم، در عوض در گوشه ای نشستن و نظاره گر بودن، تجمل گرایی و اهمیت زندگی در رخوت و تجمل، کاری به کار همسایه نداشتن، سکوت در برابر ظلم ظالم به مظلوم و امسالی از این دست که شاخصه هستند که در دنیای امروز عملکردی مشابه آن را شاهد هستیم.

این مسئول توضیح داد: آنچه هدف اسلام انقلابی را تشکیل می دهد کمک ابنا جامعه به یکدیگر در جهت گسترش عدالت و رسیدن همه به سعادت است، امام راحل در جهت رسیدن به این مهم همه تلاش خود را به کار بردند.

نعمت اللهی افزود: در جامعه ما هر دو دیدگاه وجود دارد ، تفکر انقلابی و بسیجی از ریشه های جامعه ما هستند، این موضوع باور مردم را تشکیل می دهد و طرفداران آن هم اکثرت جامعه هستند ولی در کنار آن عده ای مرفه که تنها اسم مسلمانی را یدک می کشند نیز می بینیم که در اوج اختلافات طبقاتی هستند و درد همنوعان خود را فراموش کرده اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی متذکر شد: هیچ اندیشه ای نمی تواند صد درصد باشد و در کنار آن اقلیت ها نیز هرگز نمی تواند قالب بر اندیشه عامه جامعه باشند، جامعه ما امروز خانواده هایی را در خود دارد که اندیشه شان بر سایرین تاثیر عمیقی می گذارد، مانند خانواده های شهدا و تفکرات بسیج که توده مردم طالب آن هستند حال آنکه آن عده اندک حاضر نیستند برای چیزی خود را به زحمت بیاندازند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در خاتمه یادآور شد: پذیرش جامعه ما نسبت به اسلام انقلابی با توجه به آگاهیی مردم بسیار بالا است، آوای آنان که درد دین ندارند در گوشه و کنار شتیده می شود که در صدای توده مردم گم است.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها