مصرف دارو در ایران 4 برابر شاخص جهانی

رییس اداره بهداشت و درمان سپاه پاسداران گفت: میزان مصرف دارو در ایران سیر صعودی به خود گرفته به گونه‌ای که هم اکنون شاخص مصرف دارو در کشور 4 برابر استانداردهای جهانی است.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۵۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبداللهی رییس اداره بهداشت و درمان سپاه پاسداران با اظهار نگرانی از اینکه ایران دومین رتبه مصرف دارو در جهان را دارد، گفت: هم اکنون ایران بعد از چین دومین مقام مصرف دارو در جهان را دارد درحالیکه کشوری هچین بیشترین تراکم جمعیتی را دارا است و متاسفانه هم اکنون میزان مصرف دارو در ایران 4 برابر شاخص استاندار جهانی است.

وی افزود: از سوی دیگر تجویز غیر ضروروی و القایی، ایران را در زمره پر خطرترین کشورهای جهان از نظر افزایش مصرف آنتی بیوتیک ها قرار داده و هم اکنون فاجعه مقاومت دارویی کشور را تهدید می کند.

عبداللهی با تاکید بر نقش و ضرورت فرهنگ سازی مصرف منطقی دارو اظهار کرد: متاسفانه به علت فرهنگ اشتباه در کشور هر پزشکی که در نسخه‌ی تجویز کمتراز 3 الی 4 قلم دارو بنویسد متهم به بی سوادی است در حالیکه در سایر کشورهای جهان هر پزشک بیش از یک الی دو قلم دارو تجویز نمی‌کند.

کسب رتبه نخست پژوهش دانشگاه بقیه الله در کشور و منطقه

عبداللهی همچنین در ادامه ضمن تاکید بر توسعه دانشکده داروسازی دانشگاه بقیه الله با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این دانشگاه گفت: هم اکنون دانشگاه بقیه الله در هفت دوره متوالی رتبه نخست پژوهشی را در کشور و منطقه به خود اختصاص داده و با توجه به ضرورت و اهمیت داروسازی نظامی در شرایط اضطراری نیز، باید دانشکده دارو سازی بقیه الله به منظور توسعه داروسازی نظامی و تقویت آن ، حمایت شود دانشجویان بیشتری را جذب کند.
ارسال نظرات