مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نبود تخصص لازم و ناآگاهی را از عوامل شیوع بیماری ‌VHS در مزارع پرورش ماهی استان عنوان، و بیان کرد: با شیوع بیماری ‌VHS در مزارع پرورش ماهی استان تعداد 50 مزرعه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال هستند.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۹۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

کوروش یزدان‌پناه در گفتگو با بسیج با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در پرورش ماهیان سردآبی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش مزارع پرورش ماهی در استان و صادرات آن به دیگر استان‌ها هستیم.

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوع ماهیان پرورشی در مزارع استان افزود: با اقدامات صورت گرفته پرورش ماهی کپور معمولی، خاویار و میگو که ماهیان گرمابی هستند در شهرستان‌های گچساران، باشت و دهدشت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی به پرورش ماهی سردآبی مانند ماهی قزل‌آلا اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های بویراحمد و دنا به دلیل کوهستانی بودن شرایط مناسبی برای پرورش این نوع ماهی دارند.

این مسؤول با بیان این که در سال گذشته 13 هزار و 120 تن ماهی سردآبی در این استان تولید شده است، عنوان کرد: با نشستی که با تولیدکنندگان در استان داشتیم پیش‌بینی می‌شود امسال 15 هزار تن ماهی سردآبی در استان تولید شود.

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد مزارع فعال پرورش ماهی در استان افزود: تعداد 150 مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است که در سال گذشته درآمد فروش ماهی این مزارع بیش از 157 میلیارد تومان بود.

وی نبود تخصص لازم و ناآگاهی را از عوامل شیوع بیماری ‌VHS در مزارع پرورش ماهی استان عنوان، بیان کرد: با شیوع بیماری ‌VHS در مزارع پرورش ماهی استان تعداد 50 مزرعه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال هستند. 

یزدان‌پناه به توسعه صنعت پرورش ماهی در استان اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت پرورش ماهیان سردابی در کهگیلویه و بویراحمد اشتغالزایی بسیار خوبی دارد و باید حمایت شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به 80 درصد از ماهیان استان به تهران صادر و مابقی در خود استان مصرف می‌شود که امیدواریم به زودی جزو استان‌های برتر در زمینه صادرات ماهی باشیم.

ارسال نظرات