رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص موضوع حجاب نیست؛ بلکه باید در تمام جنبه های زندگی جاری و ساری باشد.
کد خبر: ۸۶۸۴۶۰۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج در جمع طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد، به تشریح اهمیت اجرای این فریضه واجب الهی در جامعه پرداخت و آثار و برکات انجام و پیامدهای ترک آن را تشریح کرد.

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران؛ دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‏ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، که شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.

وی، تأکید کرد: اصل هشتم قانون اساسی در دولتهای بعد از انقلاب اسلامی مغفول مانده و هرکدام از مسئولان که سکان کشور را در دست گرفته اند، به این اصل نپرداخته اند و بعد از سی و اندی سال تازه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده که بعد از یکسال هنوز رئیس جمهور آن را ابلاغ نکرده است.

وی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر وجوب شرعی، وجوب قانونی هم دارد و عمل نکردن به آن خلاف قانون هم هست.

استاد دانشگاه، تأکید کرد: چون نتایج خطرناک و ویرانگر ترک امر به معروف و نهی از منکر را نمی دانیم ، از انجام این فریضه واجب الهی غافل می شویم.

دکتر بسیج، بعضی از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر را برشمرد و گفت: آماده شدن برای جنگ با خداوند، شریک بودن در گناه گناهکاران،‌ مورد لعنت خدا قرارگرفتن و دور شدن از رحمت پروردگار، از بین رفتن برکت زندگی، حاکم شدن اشرار و عدم استجابت دعا، هلاکت ملت و نابودی نژاد، مورد لعنت معصوم واقع شدن و دور شدن از شفاعت اهل بیت و در پایان مرگ جامعه از آثار ترک این واجب شرعی است.

وی، محدود دانستن حوزه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دلایل بی توجهی به این فرهنگ جامعه ساز عنوان کرد و افزود: بعضی از ما فکر می کنیم که امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص موضوع حجاب است، حال آنکه امر به معروف و نهی از منکر در تمام جنبه های زندگانی اعم از سیاسی، اعتقادی، اقتصادی، اداری و ... از جمله مسائل اخلاقی باید جاری و ساری باشد.

رییس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: اتفاقاً امر به معروف و نهی از منکر در عرصه های سیاسی بسیار مهم تر از مسائل اجتماعی است. مخالف نظام جمهوری اسلامی آلوده به منکری می باشد که به مراتب خطر ناک تر از بی حجابی است.

دکتر احمدرضا بسیج،‌ادامه داد: امر و نهی در حوزه اعتقادی در مقابله با اعتقادات غلط مانند وهابیت، بهاییت، عرفان های کاذب و ... از مسائل اخلاقی خیلی مهمتر است

وی، ادامه داد: در بسیاری از موارد ریشه مفاسد اخلاقی، مفاسد اقتصادی است و مال حرام است، که افراد را به طرف فساد می کشاند. بنا براین امر به معروف و نهی از منکر را در هیچ عرصه ای نمی شود تعطیل گذاشت و در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اداری، اخلاقی و ... باید از منکرات آن حوزه نهی کنیم و به معروفات آن امر نماییم.

وی، با اشاره به حدیث شریفی از مام علی علیه السلام گفت:‌" «مَن تَرَکَ اِنکارَ المُنکَرِ بِقَلبِه و يَدِهِ وَ لِسانِهِ فَهوَ ميّتٌ بَينَ الاَحياء»"‌،یعنی ، کسی که انکار منکر را با قلب و دست و زبانش ترک کند مرده ای ميان زندگان است.

ارسال نظرات