نخستین جلسه قاچاق کالا وارز شهرستان بویراحمد درسال جاری،صبح امروز درمحل فرمانداری به ریاست فرمانداربویراحمد برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۸۴۶۳۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

سید محمدکاظم نظری با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری گفت : فرمان معظم له هدایتگر و راهگشا برای انجام یک مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق است و باید دست اندرکاران با عزمی راسخ با پدیده مخرب قاچاق در سطح کلان برخورد نمایند و از مبادی ورودی و مرزی موارد را کنترل کنند، اگرچه استان ما یک استان مرزی نیست اما کل کشور متاثر از پدیده قاچاق کالا است.

فرمانداربویراحمد بابیان اینکه رقم حجم قاچاق درسطح کشور، رقم بالایی است گفت:  این مسئله نشان از سود های کلانی در بحث قاچاق دارد که اگر گمرکی این مبالغ داده بشود در تسریع عمران و آبادانی کشور توسط دولت محترم نقش بسزایی دارد.

فرمانداربویراحمدگفت: سالهاست که کشور ما عرصه تاخت و تاز کالاهای چینی است که عمدتاً از کیفیت مناسبی برخوردارنیستند و به صورت قاچاق چه از مبادی رسمی و چه غیر رسمی وارد کشور می شوند و حجم انبوه کالاهای قاچاق وراد کشور می شود، که به راحتی در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد.

فرماندار بویراحمد با تاکید براصل برنامه ریزی در مدیریت تصریح کرد: مثلآ نمایشگاه های صنایع دستی دایر می شود و درکنارصنایع دستی کالاهای چینی عرضه می شود، این پدیه  به صورت انبوه در اکثریت نمایشگاه ها به چشم می خورد و این یعنی ظلم به تولید داخلی.

فرمانداربویراحمد افزود: فرهنگ سازی مصرف  وکنترل قاچاق کالا توسط دستگاههای زیربط،حمایت از تولید داخلی است.

فرمانداربویراحمد ابراز امیدواری کرد امسال در عرصه اقتصاد شاهد جهشی چشم گیر باشیم، به ویژه اینکه استان ما به لحاظ شاخص بیکاری در وضعیت بحرانی قرار دارد و مردم ما انتظار دارند شاهد تغییرات چشم گیری در شاخص بیکاری باشند
ارسال نظرات