عضو انجمن کامیونداران در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد
کد خبر: ۸۶۸۴۶۵۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
تقی حسنی عضو انجمن کامیونداران و مدیرعامل ساپکو دیزل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به مشکلان فراوان کامیونداران در مبادی ورودی گمرک اظهار داشت: مردم ایران اقشار زحمتکشی هستند که در این بین کامیونداران جایگاه ویژه ای دارند، هیچ سازمان و نهادی نمی تواند مطابق با زحمت کامیونداران برنامه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه درآمد کامیونداران به نصف کاهش یافته است افزود: کامیونداران با توجه به اینکه سختی کار دارند حداکثر حقوق شان در سال های پیش 20 میلیون تومان بوده است که در سال 94 به نصف این مبلغ یعنی 10 میلیون تومان رسیده است.

حسنی اذعان داشت: افزایش قیمت محصولات کارخانجاتی موجب شده است تا حمل و نقل کالاهای کارخانه ای سوددهی برای کامیونداران نباشد و صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ از سوی دیگر هم عملکرد ضعیف سازمان گمرک هم باعث شده است تا پایه های کج و سستی در مسیر گمرکی ایجاد شود که ساز و کار مناسبی برای کامیونداران محسوب نمی شود.

وی در خاتمه افزود: عدم فراهمی فضای امن حمل و نقل، گرانی قیمت کامیون، کمبود لوازم یدکی، عدم حمایت کافی از حقوق کامیونداران باعث تجمعات پیاپی کامیونداران می شود باید قوانینی ایجاد شود تا بار تجار به موقع حمل شود و رانندگان، صاحبان کالا، تجار و شرکت های حمل و نقل ضمن اینکه به حق خود می رسند در یک چارچوب مشهور قانونی فعالیت کنند.
ارسال نظرات