سخنگوی سابق کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: 7دهک یعنی 70درصد جمعیت کشور امسال یارانه دریافت می کنند که اگر دولت اشتباها این تعداد را حذف و نباید حذف یارانه را به گردن مجلس بیندازد.
کد خبر: ۸۶۸۴۶۸۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده منتخب مردم کرمان و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حذف یارانه اظهار داشت: قانون واضح است و حرف شفاهی دولت اهمیتی ندارد آن چیزی که در قانون مشخص شده اینست که دولت بر اساس بودجه سال 95 مکلف به حذف 3دهک پر درآمد جامعه است تا یارانه را به بخش تولید و اشتغال اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه این موضوع مطرح شده افزود: جالب این است نمایندگان دولت در زمان بررسی کمیسیون تلفیق بودجه هیچ مخالفتی نداشتند و این مطلب را در راستای اهداف دولت می دانستند اما در صحن علنی مخالفت کرده که این مخالفت غیرکارشناسی بود.

سخنگوی سابق کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به اینکه این مصوبه در فضای کاملا تعریف شده با درخواست مردم و توده ها انجام شده درقانون تلفیق شده و همچنین در مصوبه کمیسیون نحوه محاسبات و هزینه کرد آن آمده لذا با توجه به این رویکرد عملا تکلیف دولت به حذف دهک های پردرآمد مشخص است.

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: سال گذشته که مجلس مصوبه ای برای حذف یارانه نداشت دولت تعدادی از یارانه بگیران را اشتباهی حذف کرد که در قانون امسال این اشتباه را هم در حکم قانونی آوردیم تا هر دلیل کسی که مستحق دریافت یارانه بوده و جزء پردرآمد ها نیست یارنه اش قطع شده اش وصل شود.

نماینده منتخب مردم کرمان اظهار داشت: 7دهک و 70درصد جمعیت کشور امسال یارانه دریافت می کنند که اگر دولت اشتباها این ها را حذف و به شکلی رفنارکند که حذف یارانه را به گردن مجلس بیندازد این رفتار قابل قبول نیست.

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: 70 درصد جامعه جزء یارانه بگیران هستند و در صورتی که اشتباهی حذف شوند تبصره ای به قانون بودجه 95سال  اضافه شده که هر گونه حذف سهوی یا اتفاقی صورت گرفته باشد در سال جاری متقاضی درخواست داده و دولت یارانه اش را برقرار کند و برای 3 دهک پردرآمد جامعه که درآمد شان بالاست یارانه شان حذف شده به سمت تولید و اشتغال که مد نظر مجلس بوده می رود.

ارسال نظرات