عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:

دولت نتوانسته باری از روی دوش کامیونداران بردارد!

محمد اسماعیل سعیدی گفت: شرایط معیشتی کامیونداران دچار مشکلات عدیده است و دولت نتوانسته معیشت حداقلی برای کامیونداران فراهم سازد لذا کامیونداران از طریق اعتراضات پیاپی عدم رضایت خود را به دولتمردان نشان می دهند.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۴۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

محمد اسماعیل سعیدی عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تجمعات کامیونداران در مبادی گمرک اظهار داشت: شرایط معیشتی کامیونداران دچار مشکلات عدیده است دولت نتوانسته معیشت حداقلی برای کامیونداران فراهم سازد لذا کامیونداران از طریق اعتراضات پیاپی عدم رضایت خود را به دولتمردان نشان می دهند. 

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل فرسوده است افزود:  کامیونداران مشکلات فراوانی دارند و همین موجب شده است تا هزینه زیادی  به کامیونداران تحمیل گردد و نتوانند درآمد از طریق حمل و نقل به دست آورند در مقابل هزینه های فراوانی اعم از هزینه نگهداری و استهلاک خودرو را باید بپردازند.

سعیدی خاطر نشان کرد:  کامیون و جاده های فرسوده، افزایش مصرف گازوئیل، هزینه لاستیک باعث شده است تا سطح درآمد کامیونداران به شدت کاهش یابد، دولت باید اصلاح ناوگان حمل و نقل  را مد نظر قرار دهد نه این اصلاحی که آقایان در نظر دارند ارائه تسهیلات با بهره های بانکی بالا که یک کامیوندار نمی تواند متقبل چنین هزینه ای باشد.

وی اذعان داشت: اینکه دولت خودرو با تسهیلات بالا ارائه می دهد در جهت منفعت رسانی به کامیونداران نیست بلکه دولت یک سری اقداماتی ویژه شرایط کنونی کامیونداران در نظر بگیرد اعم از اینکه تسهیلات بدون بهره و طولانی مدت در اختیار کامیونداران بگذارد تا ناوگان حمل و نقل به شکل اساسی اصلاح شود.

سعیدی افزود:  حمایت دولت از کامیونداران ضروری است ارائه  تسهیلات، امکانات، یارانه تا کامیونداران بتوانند شرایط فعلی را تحمل کنند.

وی در خاتمه افزود:  وزارت راه و شهر سازی، وزارت دارایی، سازمان گمرک در برابر پیگیری مطالبات کامیونداران مسوول هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار