فرماندار کمیجان:

کمیجان رتبه دوم پرورش آبزیان را در استان مرکزی داراست

فرماندار کمیجان گفت: شهرستان کمیجان در بخش پرورش آبزیان رتبه دوم را در سطح استان داراست همچنین در بحث کاشت گیاهان دارویی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۴۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، غلامرضا میوه در مراسم افتتاح مسجد جامع روستای چهرقان کمیجان که به همت قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر به بهر‌برداری رسید با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان اظهار داشت: در سطح استان مرکزی در بخش پرورش آبزیان رتبه دوم را دارا هستیم.

وی افزود: همچنین در بحث کاشت گیاهان دارویی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که با توجه به این ظرفیت‌ها کمیجان می‌تواند سهمی را در تحقق اقتصادمقاومتی داشته باشد البته باید در نظر داشت که این اقدامات موثر با وجودی تحقق یافته که شهرستان با معضل کمبود آب مواجه است.

فرماندار کمیجان در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات زیر ساختی شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه از سال 72 با تصویب هیئت وزیران جزو شهرستان‌های محروم کشور قرار گرفته اما این محرومیت تا به الان بر چهره کمیجان باقی مانده است.

میوه تصریح کرد: راه‌های ارتباطی یکی از موانع عمده در زمینه سرمایه گذاری در این شهرستان است که به دلیل نبودن راه‌های مناسب این شهرستان در بن بست ارتباطی قرار گرفته است.

وی افزود: توسعه راه‌های شهرستان کمیجان سبب جذب سرمایه گذار، توسعه صنایع متوسط و شناسایی میراث فرهنگی و صنعت گردشگری این شهرستان شده و زمینه اشتغال را نیز افزایش می‌دهد.

فرماندار کمیجان تصریح کرد: برخی از محورهای اصلی این شهرستان، پس از گذشت ۱۴ سال که به شهرستان ارتقا یافته، هنوز محور روستایی است و ما تلاش می‌کنیم تا در سال جدید نسبت به تعریض این محورها و تبدیل به شریان‌های اصلی گامی بردایم که این امر نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات