خبرهای داغ:
معاون شرکت بین المللی نورینکو ، مبلغ قراردادهای این شرکت چینی را با ایران شش میلیارد دلار عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۶۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
به گزارش بسیج 'شان جیان' شنبه در جلسه بررسی نحوه فعالیت شرکت بین المللی چینی 'نورینکو' در طرح های عمرانی خوزستان که در سرسرای جلسات استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت نورینکو دو میلیارد دلار طرح در ایران اجرا کرده و چهار میلیارد دلار نیز رقم قراردادهایی است که امضا شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. 
وی افزود: شرکت نورینکو یکی از 250 شرکت مهندسی پیمانکاری جهان به شمار می آید. 
'شان جیان' حمل و نقل ریلی، احداث نیروگاه، خطوط انتقال برق، صنعت، تامین تجهیزات، معدن و نفت و گاز، آبیاری کشاورزی را زمینه های فعالیت این شرکت بین المللی در آسیا، آفریقا و اروپا عنوان کرد. 
وی اضافه کرد: نخستین همکاری نورینکو با ایران به سال 1996 میلادی و اجرای متروی تهران باز می گردد. 
معاون شرکت نورینکو ادامه داد: این شرکت حدود 10 سال پیش قرارداد متروی اهواز را منعقد کرده و حدود یک ماه پیش نیز با شرکت آب و فاضلاب اهواز تفاهم نامه شش طرح را امضا کرده که امروز برای بازدید از این طرح ها به اهواز آمده ایم. 
وی اظهار کرد: ایران و خوزستان در حال طی سریع رشد اقتصادی هستند و شرکت نورینکو مایل است در این رشد اقتصادی سهمی داشته باشد. 
شان جیان هدف از این جلسه را آشنایی با ظرفیت های خوزستان عنوان کرد و افزود: اگر چه 10 سال پیش با متروی اهواز قرارداد امضا کردیم ولی توانایی های این شرکت محدود به حمل و نقل ریلی نمی شود و می خواهیم روابط با این استان را گسترش دهیم. 

* تعیین تکلیف متروی اهواز 
شهردار اهواز نیز در این نشست خواستار تعیین تکلیف قرارداد متروی این شهر شد. 
سیدخلف موسوی افزود: این قرارداد در سال 2005 میلادی(1384 شمسی) با شرکت نورینکو منعقد شد و قرار بود در مدت چهار سال اجرا شود. 
وی افزود: یک ماه پیش مذاکرات مفصلی با معاونان شرکت نورینکو داشتیم و این قرارداد جزو تعهدات ایران و چین است. 
موسوی با اشاره به انتظارات مردم اهواز نسبت به عملی شدن این قرارداد اظهار کرد: به سرانجام رسیدن متروی اهواز می تواند در تداوم همکاری های این شرکت با خوزستان موثر باشد. 
بر اساس این گزارش، هیاتی متشکل از معاونان و مدیران شرکت نورینکو چین برای شرکت در این جلسه به اهواز سفر کرده اند. 
این هیات علاوه بر بررسی زمینه های همکاری با خوزستان قرار است نشست های جداگانه و تخصصی با مدیران این استان برگزار کند. همچنین مدیران این شرکت از شش طرحی که تفاهم نامه آن یک ماه پیش با شرکت آب و فاضلاب اهواز منعقد شد در این سفر دیدن می کنند. اجرای خط یک قطارشهری اهواز به طول 23 کیلومتر از سال 85 آغاز بکار کرده است. شرکت های چینی کیسون و نورینکو برای مشارکت در این طرح قرارداد امضا کرده اند. شرکت نورینکو پشتیبان مالی (فاینانسور) این طرح است که گفته می شود تاکنون هیچ سرمایه ای برای اجرا و تجهیزات به این طرح تزریق نکرده است. 
خلع ید شرکت کیسون نیز به دلیل نارضایتی مسئولان استانی و وزارت کشور در دست بررسی است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها