خبرهای داغ:
معاون اجرايی مركز بهداشت خوزستان گفت: اتحاديه ها بايدواحدهای صنفی خودرا موظف به رعايت قوانين مصوبی مانند ممنوعيت فروش سيگاربه صورت نخی ويا ممنوعیت فروش سيگار به افراد زير ۱۸سال کنند.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۰۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج، صادق مرادی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار كرد: استعمال دخانيات جرم نيست ولي ايران از معدود كشورهای جهان است كه قانون جامع منع استعمال دخانيات را دارد.

وی افزود: برخورد با استعمال دخانيات در حوزه فرابخشی است و اگر خوب انجام نشود گروه سلامت نمی تواند موفقيتی را در اين حوزه كسب كند.

معاون اجرايی مركز بهداشت خوزستان تصريح كرد:‌ بايد كاری كنيم كه دخانيات به سهولت در اختيار مردم و در دسترس قرار نگيرد. مردم نبايد به راحتی قادر به خريد دخانيات باشند.

مرادی تأكيد كرد: دخانيات را بايد آنقدر گران كرد تا هر كسی نتواند به راحتی پول تو جيبی خود را راحت به دود تبديل كند. بايد استعمال دخانيات را به هر شيوه ای در اماكن عمومی مشمول ماده ۱۳ را به صفر برسانيم.

وي ادامه داد:‌ پارک، ترمينال، اتوبوس و اماكنی از اين دست مشمول ماده ۱۳ نمی شوند اما در رستوران ها، واحدهای مسقف و آن مكان هايی كه بازديد كارشناسان بهداشت را ممكن می كند، امكان پيشگيری و برخورد از استعمال دخانيات را داريم.

معاون اجرايی مركز بهداشت خوزستان بيان كرد:‌ بايد قبح مصرف و استعمال دخانيات را در كشور نهادينه كنيم تا هر كسی به راحتی مقابل چشمان ديگران دخانيات مصرف نكند.

مرادی خبر داد:‌ البته وضعيت خوزستان به لحاظ مصرف دخانيات خیلی بدتر از ساير استان ها نيست ولی بايد قبول كرد در استان هايی كه نرخ بيكاری و ارتكاب جرائم كمتر باشد قطعا نرخ مصرف دخانيات هم كاهش پيدا خواهد كرد.

وی با اشاره به برداشتن قدم های خوب در راستای مبارزه با مصرف دخانيات عنوان كرد: اتحاديه ها بايد واحدهای صنفی خود را موظف به رعايت قوانين مصوبی مانند ممنوعيت فروش سيگار به صورت نخی و يا ممنوعيت فروش سيگار به افراد زير ۱۸ سال كنند.      

به گزارش خبرنگار بسیج، شعار امسال روز جهاني مبارزه با مواد مخدر «ساده كردن پكيج سيگار» است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها