خبرهای داغ:
در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی استان خوزستان بر پیگیری امور مربوط به شهدای قرآنی فاجعه منا در خوزستان تاكید شد.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۱۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی استان خوزستان که امروز (۸ خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان بیش از ۲۰۰ مؤسسه قرآنی با امکانات و اهتمام خودجوش مردمی به ثبت رسیده و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در زمان استانداری دكتر مقتدایی حركت قرآنی شكل گرفت؛ اینكهماه رمضان و قرآن كریم، دغدغه كارگزاران جمهوری اسلامی ایران است، شایسته تقدیر است و یاد ایشان در این حركت خیر گرامی باد.

بلك بیان كرد: تعداد قابل توجهی از روستاها دارای خانه قرآن روستایی هستند و موسسات به امور تخصصی مشغول هستند.

فاطمه حقیقی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۷۵ خانه قرآن شهری و ۲۰۰ مؤسسه قرآنی در سراسر استان فعال است، گفت: در این مؤسسات ۲۰۰۰ مربی و مدرس مشغول به انجام آموزش‌های قرآنی هستند.

وی بیان کرد: امور قرآنی مورد بی‌مهری واقع شده‌اند و بسیاری از موسسات قرآنی با سرمایه شخصی به فعالیت می‌پردازند. طی یک سال گذشته به دلیل نبود مکان ۲۰ مؤسسه قرآنی خوزستان تعطیل شدند. در استان حسینیه‌ها و مساجد بسیاری وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنها برای این امور استفاده کرد.

حقیقی گفت: شهدای قرآنی استان خوزستان از نخبگان بودند که رسیدگی به آنها تنها در حد جلسات قرآنی بوده است. ما با زندگی آنها در آبادان به صورت مستقیم در ارتباط هستیم. باید پیگیر امور شهدای قرآنی استان خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود در ماه رمضان یک روز به عنوان روز قرآن تعیین شود تا از فعالان قرآنی تجلیل صورت گیرد، افزود: درخواست برگزاری مرتب شورای قرآن استان را داریم. عدم برگزاری آن باعث اختلال در امور قرآنی می‌شود. بودجه قرآنی سال ۹۳ در استان خوزستان هنوز جذب نشده و با این روند بودجه ۹۴ نیز به ما تعلق نمی‌گیرد.

حقیقی گفت: کمیته‌ای برای رسیدگی به امور قرآنی در استان تشکیل شود تا در نتیجه آن بتوان فرهنگ وقف قرآنی را نهادینه کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها