46 میلیارد و 519 میلیون ریال اعتبار از ابتدای سال گذشته تاکنون برای اشتغال زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد این استان هزینه شده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۶۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

فرید محبیافزود: در این مدت 639 طرح اشتغالزایی و خودکفایی برای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته دو هزار و 297 طرح اشتغالزایی با اعتباری افزون بر 279 میلیارد ریال برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
محبی برگزاری کلاس‌ های آموزشی فنی و حرفه ای را از برنامه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اشتغال برشمرد و اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و 896 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند.
وی عنوان کرد: از این تعداد سه هزار و 164 نفر معادل 65 درصد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.
محبی ابراز داشت: زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد پس از دریافت تسهیلات اشتغالزایی به فعالیت های اقتصادی در زمینه های صنایع دستی از جمله خیاطی، قالی بافی، گلیم بافی، عروسک سازی و دیگر موارد می پردازند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: این امر مهم بیانگر ایفای نقش چشمگیر کمیته امداد کشور در بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای دارای سرپرست زن است.
محبی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به منظور تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجاد شده از سوی زنان سرپرست خانوار این استان و فروش و بازاریابی تولیدات آنان اقدام به دعوت از آنها برای نمایش توانمندی های خود در نمایشگاه های استانی و ملی می کند.
وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه ایجاد اشتغال خرد و خانگی برای مددجویان زیر پوشش، بیان کرد: پایداری طرح های اشتغالزایی کمیته امداد یکی از بارزترین ویژگی های این طرح هاست که همین امر نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی، حمایتی و توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش دارد.
محبی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بر نحوه اجرای طرح‌ های اشتغالزایی که از سوی زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد این استان اجرا می ‌شود نظارت دقیق و مستمر دارد.
وی عنوان کرد: دین مبین اسلام همواره انسان ها را به کار، تلاش، کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق کرده است.
محبی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با الهام گرفتن از تعالیم دین مبین اسلام توانمندسازی خانوار‌های زیر پوشش با اجرای طرح های اشتغالزایی و خودکفایی را در اولویت برنامه‎ های خود قرار داده‌ است.
15 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد است که از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند.

ارسال نظرات