وقتی پتروشیمی استان مرکزی حامی استقلال خوزستان می شود
در پی حمایت مالی پتروشیمی از تیم فوتبال استقلال خوزستان و حک شدن نام این شرکت روی پیراهن بازیکنان این تیم، واکنش های بسیاری ازسوی جامعه ورزش استان مرکزی نسبت به این اقدام صورت گرفت.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۷۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

حمایت مالی صنعت پتروشیمی شازند از تیم فوتبال لیگ برتری استقلال خوزستان در آخرین دیدار مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور و حک شدن نام پتروشیمی شازند بر روی پیراهن بازیکنان این تیم به عنوان اسپانسر، واکنش ها و اعتراضات بسیاری را از سوی مسئولان و جامعه ورزش استان برانگیخت.

در این راستا همگان نظرات خود را مبنی بر این که صنعت استان باید حامی ورزش استان باشد نه اینکه اسپانسر یک تیم خارج استانی شود مطرح کردند.

خبرگزاری مهر استان مرکزی در همین راستا طی گفت و گویی با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک، نظر وی را نیز در این مورد جویا شد و آنچه در ادامه می آید حاصل این گفت و گو است.

اقدام پتروشیمی شازند مغایر با تصمیمات کارگروه صنعت و ورزش استان بود

عابد حقدادی، رئیس اداره ورزش و جوانان اراک با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی و وجود بیش از سه هزار واح صنعتی کوچک و بزرگ در این استان گفت: در اواخر سال ۹۴، کارگروه صنعت و ورزش استان شکل گرفت.

وی افزود: از اقدامات کارگروه صنعت و ورزش، همکاری اتاق فکر دانشگاه اراک برای برگزاری اولین سمینار صنعت و ورزش به منظور ایجاد وفاق و همدلی و تعامل بیشتر ورزش با صنایع بود.

حقدادی اظهار داشت: رویکرد این کارگروه یافتن راهکارهایی برای ارتباط قوی تر بین صنعت و ورزش همچون معرفی معافیت های مالیاتی برای اهالی صنعت برندساز در ورزش و توسعه سرمایه گذاری خرد و کلان در ورزش استان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک در ادامه عنوان کرد: اتفاق ناراحت کننده ای که یک روز قبل از آخرین جلسه هم اندیشی کارگروه صنعت و ورزش و اتاق فکر استان، ذهن همگان را به خود مشغول کرد و به نوعی موجب کاهش انگیزه جامعه ورزش و اعضای این نشست شد، حمایت پتروشیمی شازند از تیم فوتبال لیگ برتری استقلال خوزستان بود.

وی ادامه داد: این رخداد اهالی ورزش استان را به این فکر فرو برد که در طول مدت برگزاری نشست های هم اندیشی صنعت و ورزش، سرمایه های صنعت استان مرکزی در جای دیگری هزینه شده است.

ورزش در استان از حمایت صنایع بی بهره مانده است

حقدادی بیان داشت: ورزشکاران اراک و شازند که در رشته های مختلف ورزشی حضور فعال و چشمگیر در عرصه های ملی و بین المللی دارند در نهایت مظلومیت از این سرمایه ها به بهره مانده اند.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که مردم استان مرکزی همواره تبعات اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی صنایع را تحمل کرده اند و هر گاه حق خود را برای حضور حداقلی صنایع در ورزش مطالبه می کنند با کوهی از آئین نامه، دستورالعمل، تبصره و نظرات متفاوت اعضای هیات مدیره صنایع، شرکت ها و قوانین دست و پاگیر مواجه می شوند و یا اعلام می شود تیم داری و باشگاه داری برای ما حاشیه دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک تاکید کرد: باید دید حاشیه و مشکلات، تبعات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی صنایع بیشتر است یا حواشی باشگاه داری؟

اظهار بی اطلاعی مدیران پتروشیمی از اسپانسری تیم استقلال خوزستان

حقدادی اضافه کرد: بعد از قرارگیری نام پتروشیمی شازند بر پیراهن بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان، بیانیه ای مبنی بر عدم اطلاع و عدم انعقاد قرارداد اسپانسری و وجود سوء تفاهم، از سوی پتروشیمی منتشر شد که در نوع خود بسیار جالب و منحصر به فرد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک در ادامه گفت: عدم اطلاع مدیران کمی تعجب برانگیز است اما به هر حال اینکه بخشی از سهام پتروشیمی شازند متعلق به بانک ملی است برای همه پذیرفتنی است.

وی افزود: سوال اینجاست که چطور بانک ملی ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی و مالی تبلیغ شرکت اقماری خود را انجام می دهد، در حالی که این شرکت برای فروش محصولات خود هیچ نیازی به تبلیغ در داخل کشور ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک تصریح کرد: آیا اگر واقعا هزینه ای برای تیم فوتبال استقلال خوزستان توسط سهام داران از محل درآمدهای پتروشیمی شازند انجام نشده باشد پذیرفتنی است که نام این شرکت در آخرین و شاید مهیج ترین دیدار لیگ برتر فوتبال ایران تبلیغ شود؟

وی در ادامه عنوان کرد: در صنعت ملی پتروشیمی کشور، شرکت هایی از جمله پتروشیمی بندر امام(ره) و پتروشیمی تبریز حضور فعال و پر رنگی در ورزش حرفه ای دارند در حالی که سهام این شرکت ها نیز متعلق به بخش های مختلف از جمله سازمان تامین اجتماعی، بیمه مرکزی و سازمان بازنشستگی است.

زمینه حضور پررنگ صنایع استان در ورزش باید فراهم شود

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک گفت: باید بررسی و پیگیری شود که حمایت صنعت پتروشیمی و سایر صنایع استان از تیم های خارج از استان فقط همین یک بار صورت گفته یا این موضوع در سال های قبل نیز وجود داشته و همچنین باید زمینه حمایت صنایع از ورزش استان بیش از پیش فراهم شود.

حقدادی گفت: باید در سابه تدیبر همکاری و تعامل بارقه های امید در دل جامعه ورزش استان روش شود چرا که جوانانی مستعد و کوشا در ورزش استان فعالیت می کنند که با وجود حمایت، افتخارات شگرف در عرصه ورزش کشور خلق خواهند کرد.

وی در پایان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۷۰ ورزشکار اراک در عرصه های بین المللی آسیایی و جهانی کسب افتخار کردند و در بیش از ۲۵ رشته در این شهرستان، قابلیت حضور در لیگ های برتر و دسته اول کشور وجود دارد.










ارسال نظرات