مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در جمع خبرنگاران یزدی گفت:سالانه 100هزار میلیارد تومان در بخش صنعت ساختمان هزینه می شود که نیمی از آن به هدر می رود چرا که ساختمان های ما تنها نیمی از مقدار عمر مفید خود را دارند.
کد خبر: ۸۶۸۴۹۰۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نشست مطبوعاتی اولین همایش ملی نظارت کارگاهی در یزد با حضور مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و مسئولان استانی برگزار شد.

دکتر حمید بدیعی در این نشست در خصوص علت برگزاری این همایش گفت: در سال 93 خط مشی جدیدی توسط رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در اجلاس هیئت رئیسه های نظام مهندسی کشور با رای قاطع به تصویب رسید که یکی از مباحث آن نظارت کارگاهی در پروژه های ساختمان سازی بود.

بدیعی مهمترین مشکلات صنعت ساختمان را نبود کارگر ماهر و تکنسین متخصص دانست و گفت: متاسفانه در سال های اخیر سیاست های اشتباه نظام عالی کشور در زمینه ترغیب و تشویق جوانان به اخذ مدارک عالی دانشگاهی در رشته های مختلف و فشارهای خانواده ها به جوانان برای ادامه تحصیل تا مقاطع فوق لیسانس و دکتری سبب شده از یک سو تکنسین های ما کاهش یابد و از دیگر سو کسانی که مدارج بالای علمی دریافت کرده اند حاضر به اشتغال در حد تکنسین نباشند.

وی افزود: امروزه بیشترین سطح خدمات و درآمد در دنیا از آن تکنسین ها و کارگران ماهر است ولی متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از فراغت از تحصیل آشنایی زیادی با کارهای عملی و کارگاهی ندارند.

عضو سابق هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: عمر مفید ساختمان ها در کشور 50سال در نظر گرفته می شود که بیش از نیمی از آنان به دلائل مختلف از جمله نبود نظارت کافی و کیفیت پایین مصالح ساختمانی به این حد از عمر خود نمی رسند.

وی تاکید کرد: سالانه 100هزار میلیارد تومان در بخش صنعت ساختمان هزینه می شود که نیمی از آن به هدر می رود چرا که ساختمان های ما تنها نیمی از مقدار عمر مفید را دارند.

مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی کشوریکی از اهداف اجرای طرح نظارت کارگاهی را اجرا شدن دقیق نقشه های ساختمانی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: در این همایش دو روزه بتوانیم به یک جمع بندی مناسب در این زمینه برسیم و با اجرای طرح به صورت پایلوت در استان یزد مقدمات ارائه آن به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس را فراهم آورده و با حمایت نمایندگان محترم آن را به قانون تبدیل کنیم .

وی اضافه کرد: مردم عزیز مطمئن باشند اجرای این طرح در مجموع هزینه های آنان را کاهش داده و هزینه های ناشی از چند باره کاری ها از بین خواهد رفت.

شایان ذکر است همایش ملی نظارت کارگاهی برای اولین بار درکشور و در استان یزد با حضور اعضای هیئت رئیسه، روئسا و نواب رئیس سازمان نظام مهندسی استان های کشور، عصر امروز آغاز به کار کرده و عصر فردا خاتمه میابد.

یزدامروز


ارسال نظرات