مسئول پشتیبانی اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر همدان گفت:در امر کشاورزی همیشه سعی کرده ایم از کودهای تولید داخل استفاده کنیم چرا که این کار 30 تا 40 درصد صرفه اقتصادی را برای ما در پی دارد.
کد خبر: ۸۶۸۴۹۱۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
 به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج، فتح الله کرمی کارشناس کشاورزی و مسئول پشتیبانی اردوگاه ابوذر همدان در خصوص فعالیت های اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر همدان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بیشتر فعالیت های اقتصادی که ما در اردوگاه انجام می دهیم شامل کشت خیار, گوجه, سبزیجات, گردو, سیب, آلو و گلابی می شود همچنین پرورش بلدرچین از دیگر کارهایی است که در اردوگاه ابوذر انجام می شود.
وی گفت: از سال 71 اردوگاه ابوذر همدان در زمینی به مساحت دو هکتار در حال انجام امر کشاورزی است و از این راه توانسته ایم علاوه بر اشتغالزایی در بحث تولید سیفیجات تاثیر خوبی بر روی اقتصاد استان داشته باشیم.
وی افزود: در این راستا همیشه سعی کرده ایم از کودهای تولید داخل استفاده کنیم چرا که این کار 30 تا 40 درصد صرفه اقتصادی برای ما در پی دارد.
این مسئول در ادامه افزود: البته ما تلاش می کنیم که از کودهایی که توسط بلدرچین ها در طول ماه تولید می شود بهره ببریم و در زمین های کشاورزی از آن استفاده کنیم؛ چرا که کودهای حیوانی اثرات مطلوبی بر روی زمین های کشاورزی دارد و از این طریق نیاز زیادی به کودهای شیمیایی نداریم.
کرمی تاکید کرد: متاسفانه آمار مصرف کود شیمیایی در کشور زیادا است و بیشتر کشاورزان ما از کود های شیمیایی استفاده می کنند و نگاه کارشناسی هم بر رفتار آنها وجود ندارد.
مسئول پشتیبانی اردوگاه ابوذر همدان افزود:کشاورزان عزیز که همیشه خدمات شایان اهمیتی ارائه می دهند و یکی از عوامل ایجاد خودکفایی در امر تغذیه در کشور هستند متاسفانه در کشور ما یا در زمینه استفاده از کودهای شیمیایی راهنمایی نمی شوند و یا فروشندگان کودها به این افراد محصولات بی کیفیتی ارائه می دهند بنابراین لازم است کشاورزان با مروجین کشاورزی و یا با اداره کشاورزی منطقه خود در ارتباط با سلامت کودهای مصرفی مشورت فرمایند.
وی خاطر نشان کرد: از زمانی که اردوگاه ابوذر همدان تصمیم گرفته است که از زمین های خود در جهت کشت محصولات کشاورزی استفاده کند، قریب به 10 نفر مشغول به کار شده اند که همین کار باعث اشتغال زایی شده است و امیدوارم با توسعه این کار شاهد حضور افراد بیشتری در این اردوگاه باشیم.
کرمی در ادامه به پرورش بلدرچین در اردوگاه ابوذر اشاره کرد و افزود: چهار هزار بلدرچین را در اردوگاه ابوذر در زمینی به مساحت یک هکتار پرورش می دهیم که از این طریق روزی حدود سه هزار تخم بلدرچین تولید و روانه بازار می شود همچنین قرار است به زودی به پرورش بلدرچین های گوشتی نیز بپردازیم.
 
کارشناس کشاورزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر همدان درباره تولید عسل در اردوگاه گفت: به تازگی تولید عسل توسط کندوهای زنبور عسل را نیز آغاز کرده ایم و امیدواریم که ما نیز بتوانیم به سهم خود بخشی از این بار سنگین که همان تحقق اقتصاد مقاومتی است را تحقق ببخشیم.
ارسال نظرات