کشاورزان خسارت دیده از تگرگ انتظار دارند که دولت و مسئولان بخشی از این خسارات را جبران کند.
کد خبر: ۸۶۸۴۹۲۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، بر اثر بارش باران و تگرگ در اول خرداد امسال خسارات زیادی به اراضی کشاورزی و باغ های اصلاندوز و چندین روستا شد که اکثر اراضی خسارت دیده از تگرگ مربوط به کشاورزان زحمت‌کشی بوده که از این بابت بسیار متضرر شدند.

این بارش به بیش از یک هزار و 39 هکتار از محصولات کشاورزی از جمله گندم،جو،پنبه،یونجه،گوجه فرنگی،جالیز و باغات هلو و شلیل و آلو خسارت 80 درصدی وارد کرد.

اما پس از بارش شدید تگرگ در اصلاندوز کشاورزان خسارت دیده محصولات خود را درو کرده و با دستگاههای علوفه خرد کن جهت مصرف دام استفاده می کنند.

"مختار عبدلی" از کشاورزان خسارت دیده در گفت و گو با خبرنگار ارس تبار گفت:بیش از 6 هکتار مزرعه گندم در اثر بارش تگرگ به کلی از بین رفته و حدود 40 میلیون تومان خسارت زده است.

کشاورزانی که تنها راه درآمدشان و راه امرار و معاش سالانه آنها از طریق همین کشاورزی است و شاهد تخریب کامل و یا بخش اعظمی از محصولات کشاورزی خود بوده‌اند، انتظار دارند که دولت و مسئولان بخشی از این خسارات را جبران کند.

دولت با حمایت از کشاورزان می‌تواند انگیزه را برای کشاورزی در سال‌های آینده نیز برای کشاورزان ایجاد کند تا این کشاورزان در آینده نیز رغبت بیشتری برای کار خود داشته باشند.






ارسال نظرات