برای ایجاد اشتغال پایدار در زنجان باید حمایت از سرمایه گذاران و کارفرمایان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۹۹۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در زنجان گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در زنجان باید حمایت از سرمایه گذاران و کارفرمایان مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین جمیلی در جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه هیچکدام از تلاشهای وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از کارفرما نیست، افزود: در صورتی که می‌خواهیم اشتغال ایجاد شود باید از کارفرما حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس به دنبال تضییع حقوق کارگر نیست، اظهار داشت: در صورتی که به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم باید به بخش کارفرمایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان نگاه تصدی‌گرانه دولت در امور را مهمترین گلایه بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: به دلیل وجود منابع محدود دولت در جذب نیروی انسانی و ضعف در خدمات دولتی به بهانه تصدی‌گری دولت سبب نارضایتی بخش خصوصی شده است.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات قابل توجهی در واگذاری برخی از امور به بخش دولتی داشته باشیم، بیان کرد: دولت باید فقط نقش نظارت را ایفا کند.

جمیلی به صرفه‌جویی بیش از 10 میلیاردی در بخش بیمه بیکاری اشاره کرد و یادآور شد: با پالایش استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری صرفه‌جویی 10 میلیاردی حاصل شده است که قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: پالایش انجام شده در این بخش نیز باید در حوزه مشاغل سختی و زیان‌آور نیز تعمیم داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان در پاسخ به انتقاد نماینده مجلس زنجان در زمینه آمار بیکاری استان تصریح کرد: آمار ارائه شده حوزه بیکاری معتبر بوده و با کارشناسی‌های دقیق و تخصصی برآورد می‌شود

ارسال نظرات