خبرهای داغ:
در همایش هم اندیشی ، هم افزایی و چالش های شهرهای جدید صورت گرفت؛

انتخاب شهردار بهارستان به عنوان رییس شورای راهبردی شهرهای جدید کشور

همایش هم اندیشی ، هم افزایی و چالش های شهرهای جدید کشور با حضور جمعی از مسؤولان کشور ، اصفهان ، بهارستان و همچنین شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای جدید به میزبانی شهرداری بهارستان در تالار همایش های شهرداری بهارستان برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۸۵۰۰۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در بخشی از این همایش ، عضو هیأت مدیره­ی شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به جایگاه والای هم اندیشی ، گفت : برنامه ریزی برای توسعه ی شهرهای جدید و مدیریت در اجرای این برنامه ریزی بدون هم اندیشی نمی تواند موفق باشد .

میریان مشکل عمده در بحث های مرتبط با شهرهای جدید را درک متفاوت از موضوع توسعه عنوان کرد و افزود : هر کس یک اندیشه ی متفاوت از بحث توسعه دارد ، بنابراین نمی توان در این مورد به یک جمع بندی رسید و راهبرد روشنی وجود ندارد .

وی با اشاره به این که ایجاد شهرهای جدید یکی از مقوله های توسعه در کشور بوده و بابی از سه باب اصلی توسعه می باشد ، خاطر نشان کرد : بایستی یک فکر امور شهرهای جدید را پیش ببرد تا سختی و تضاد پیش نیاید .

عضو هیأت مدیره­ی شرکت عمران شهرهای جدید بیان نمود : شهردار توانمند ، پولدار و قدرتمند هویت با ارزش یک شهر است و شهری که شهردار توانمند نداشته باشد خیلی عقب خواهد افتاد.

میریان خاطر نشان کرد : شهر خوب شهری است که هویت داشته باشد و همه ی ساکنان آن از زندگی کردن در آن شهر رضایت خاطر داشته باشند .

وی تصریح نمود : نمی توان با همان نسخه ای که شهرهای موجود را می سازیم و مدیریت
می کنیم ، شهرهای جدید را هم بسازیم ، چرا که دچار چالش می شویم .

عضو هیأت مدیره ی شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر این نکته که فارغ از این که چه فرایندی در امور شهرهای جدید پیش رفته و چه مشکل هایی به وجود آمده ، بایستی در دست هم بگذاریم و چالش ها را برطرف کنیم ، شهرداری و شرکت عمران را دو نهاد تأثیر گذار و مهم در فرایند توسعه و دو بال پرواز توسعه­ی شهرهای جدید بر شمرد و افزود : بیایید در کمال صداقت و سلامت چارچوبی را تعریف و دو برنامه را به یک برنامه تبدیل و بررسی کنیم که هر یک چه می توانیم انجام دهیم .

میریان با اشاره به این که بایستی در برنامه هایمان بسیار با هم سو و هماهنگ عمل کنیم ، گفت : اعلام می کنیم که به دنبال تکروی نیستیم ، بلکه در چارچوب قوانین ایجاد شهرهای جدید به دنبال همکاری و حمایت بسیار مؤثر از شهرداری ها هستیم .

در بخش نخست این همایش ، شهردار بهارستان با اشاره به این نکته که شهرهای جدید یک تفاوت عمده با دیگر شهر ها دارند، چرا که یک اندیشه ی محکم و یک اراده ی شهر شدن را در ورای خود دارا می باشند ، گفت : یک شهر باید همه ی شرایط یک موجود زنده را داشته باشد و همه ی آنچه که نشانگر یک شهر است بایستی در شهرهای جدید نیز پیش بینی شود .

مهدی فاتحی با بیان این که تقریباً همه ی شهرهای جدید مولود جمهوری اسلامی بوده و قرار است که عمر طولانی داشته باشند ، خاطر نشان کرد : بایستی این همت و عرق وجود داشته باشد که شهرهای جدید از هر حیث کامل و ان شاا... هزاران سال مایه­ی فخر نظام اسلامی باشند

وی تصریح نمود : متأسفانه با ایجاد شهرهای جدید در پیرامون کلان شهر ها ، نه تنها در کلان شهر ها کاهش جمعیت رخ نداد ، بلکه آنها همچنان در کورس افزایش جمعیت هستند ، بنابراین بایستی با اجماع و همدلی قوت و غنای بیشتری به شهرهای جدید داده شود تا به هدف اصلی خود که کمک به ما در شهر هاست دست یابند . شهردار بهارستان تاکید نمود : همه ی ما هدف مشترکی داریم و خواستار ان هستیم که با هم فکری و همدلی مشکل های شهرهای جدید را حل کنیم و به آن نقطه­ی اوجی که مد نظر است برسیم .

فاتحی با بیان این که بهارستان از شهرهای جدیدی است که مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده و با توانمندی های بالایی که دارد ، جمعیت آن به مرز 100 هزار نفر رسیده ، خاطر نشان کرد : در سال جاری بودجه­ی این شهر با 800 میلیارد ریال بسته شده است .

وی با اشاره به این که شهرهای جدید در کلنی های حجیم مسکونی شکل گرفته اند ، اما هویت بخشی به این شهرها صورت نگرفته است ، بهارستان را از اولین شهرهای جدیدی بر شمرد که در حال تهیه طرح هویت بخشی در قالب " طرح CI " می باشد .

وی در پایان ، شهرهای جدید را به دلیل شکل گیری فرهنگ های مختلف در آنها " ایران های کوچک " در جوار کلان شهرها برشمرد و خاطرنشان کرد : این امر باعث شده است که
مشکل های فرهنگی در این شهرها بروز کند ، بنابراین نیاز است که به صورت جدی تر به مسایل فرهنگی پرداخته شود .

در بخش های دیگر این همایش ، فرماندار اصفهان ، امام جمعه ی بهارستان و رییس شورای اسلامی شهر بهارستان نیز ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص شهرهای جدید به چالش های موجود در آنها اشاره نمودند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار