خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: «وحدت امت اسلام» امانتی است که از سوی امام خمینی (ره) به ما رسیده و امام بر روی این مهم بسیار حساسیت داشتند که هیچ چیزی امت اسلام را به تفرقه نیندازد.
کد خبر: ۸۶۸۵۰۸۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار کاروان‌های پیاده مرقد امام خمینی (ره) از استان گیلان که در مسجدالنبی (ع) برگزار شد، با خوشامدگویی به زائرین حرم امام (ره)، اظهار کرد: شما یاران ناب امام (ره)، رهبری، انقلاب و فرزندان میرزا کوچک خان، قهرمان جنگل هستید.

 وی گفت: حرکت کاروان‌های پیاده زائرین حرم امام (ره) موج معنوی و فرهنگی ایجاد می‌کند و با این حرکت نوری و چشمه‌ای به حرکت در می‌آید که حکمت، معرفت، ایمان و حماسه می‌آفریند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که انقلاب ما انقلاب انبیاء، انقلاب الهی و معرفتی است و از تحول در درون آغاز می‌شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مقصدی دارد و خیلی‌ها اول راه به خاطر سختی‌های موجود در مسیر انقلاب، بریدند؛ آن‌ها لیاقت انقلاب و همراهیان را نداشتند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: فرزندان انقلاب آن‌هایی هستند که از درون در خودشان تحولی ایجاد کرده‌اند و کسانی که از درون در خودشان تحول ایجاد کرده‌اند هر اتفاقی که بیفتد آن‌ها پای انقلابشان ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: آن‌کسانی که از درون متحول نشده و بدون این‌که درکی از انقلاب داشته باشد با انقلابیون همراه شده‌اند، در نوساناتی که در مسیر به وجود می‌آید جا می‌مانند.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبیین اهداف امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب پرداخت و گفت: «وحدت امت اسلام» امانتی است که از سوی امام خمینی (ره) به ما رسیده و امام بر روی این مهم بسیار حساسیت داشتند که هیچ چیزی امت اسلام را به تفرقه نیندازد.

 امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که باید همه ما در مقابل نفاق مشت گره کرده باشیم، اضافه کرد: البته باید مراقب باشیم که در این مسیر با مشرکان، کفار، منافقان و استکبار جهانی وحدتی صورت نگیرد و همواره وحدتمان در مقابل آن‌ها باشد.

 وی به وحدت منافقان داخلی با استکبار جهانی اشاره و افزود: امام خمینی (ره) خواستند که پیروان دین و قرآن هم وحدت داشته باشند و این وحدت تنها با «حب الله» محقق خواهد شد و اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد، وحدتی به وجود نخواهد آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قوم و قبیله نمی‌تواند عامل وحدت باشد و «حب الله» که باید عامل وحدت قرار گیرد، همان قرآن، عطرت پیغمبر و ولی‌فقیه در عصر غیبت است و این همان هدف و آرمان امام است.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: امام خمینی (ره) وحدت غیر توحیدی را باطل اعلام کردند، خیلی‌ها به امام گفتند که ما با اسلحه با شما همراه می‌شویم اما امام (ره) نپذیرفت چرا که تنها آن‌هایی که «لا اله الا الله محمد رسول الله» گفتند، به پیغمبر و آل پیغمبر معتقد و منتظر ظهور منجی عالم بشریت هستند. باید در هر شرایطی این رسالت امام را حفظ کنیم و از تفرقه‌های حزبی، جناحی و مذهبی بپرهیزیم.

وی با اشاره به امانت دیگری که امام خمینی (ره) به دست ما سپرد، اشاره و تصریح کرد: «عنصر وحدت بخشِ احیاگر حماسیِ عرفانی و قرآنی ولایت‌فقیه» از دیگر یادگاری‌ها و امانات امام خمینی (ره) بود و این اصل مهم نماز، روزه، بندگی، سیاست، اقتصاد و همه چیزمان را معنا می‌دهد و دشمنان از آن واهمه دارند.

 

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: دشمنان نسبت به هیچ چیزی به اندازه ولایت‌فقیه خشم و غضب نداشته‌اند، زیرا تمام نقشه‌های خرابکارانه، منافقانه و وحدت براندازِ آن‌ها با وجود ولایت‌فقیه خنثی می‌شود. این عنصر احیاگرِ تعالی‌بخش از متن دین، آیات و روایات برای ما به ارمغان رسیده است و همواره باید از آن و از شخص ولی‌فقیه به‌عنوان مجری ولایت الهی، حمایت و پشتیبانی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین «حب و علاقه نسبت به مؤمنان و مستضعفان عالم» را سومین یادگار امام خمینی (ره) معرفی و تبیین کرد: امام (ره) کاری کردند که دل‌های ما محب مستضعفان عالم باشد و ایشان بارها کلمه مستضعف و مستکبر را به کار بردند و با این کار می‌خواستند صف‌بندی جبهه کفر و مستضعفان را مشخص کنند و مسئولیت سنگین ما را نسبت به مستضعفان عالم، چه مسلمان و غیر مسلمان مشخص کنند.

وی اذعان کرد: اگر کسی به مستکبران بگوید کدخدا و ما هم این جمله را بشنویم و حرفی نزنیم، مشکل داریم اما اگر نتوانیم این کلمه را تحمل کنیم معلوم می‌شود که امانت‌دار امام و دینمان هستیم.

 آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که باید مراقب باشیم که صف‌بندی ایمان و کفر در هم آمیخته نشود، تصریح کرد: خدای متعال در قرآن اسرار دارد که به ما بفهماند در این عالم دو اراده و خواسته وجود دارد، یکی تصمیم دشمنان خدا و دیگری اراده خدا و بندگان مخلص خداست.

وی در این خصوص ادامه داد: امروز قلم‌هایی و زبان‌هایی در کار هستند که بین ایمان و کفر التقاط سیاسی و دینی ایجاد کنند و در این مسیر تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهند و دشمن و امریکا نیز همین هدف را دنبال می‌کند تا انقلاب ما به همه جهان صادر نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند فرموده که کافران تصمیم گرفته و اراده کرده‌اند تا نور الهی را خاموش کنند اما ما اراده کرده‌ایم که نور الهی در تمام جهان گسترش پیدا کند و مسجل کرده‌ایم که آینده زمین را بندگان شایسته مدیریت کنند و آن‌هایی که به عشق امام این مسیر را پیاده‌روی می‌کنند در راستای همین اهداف الهی قرار دارند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها