معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی‌‌(ره) در بقاع شاخص زنجان

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی‌‌(ره) در بقاع شاخص استان زنجان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۵۰۹۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد بقاع متبرکه زنجان 126 عدد است، گفت: در همین راستا از آغاز سال جاری برنامه‌های مناسبتی در این مکان‌های مقدس اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود محمدی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برنامه‌های متعددی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان 35 مورد است، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح بصیرت عاشورایی، اجرای برنامه‌های مناسبتی در دهه ولایت و دهه کرامت و برنامه‌های مناسبتی هفته وقف از جمله برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه است.

محمدی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) نیز برنامه مناسبتی در بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا در همه شهرستان‌ها در بقاع شاخص برنامه اجرایی مربوط اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در مرکز استان برنامه مناسبتی ویژه در حسینیه اعظم زنجان، برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این برنامه روز 14 خرداد ماه با برگزاری دعای ندبه و مراسم دسته عزاداری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری دسته عزاداری و حرکت به سوی امامزاده سید ابراهیم‌(ع) زنجان، عزاداران با اتوبوس به مصلی نماز جمعه انتقال داده خواهند شد، تصریح کرد: پس از انتقال عزاداران نماز جمعه در مصلی اقامه خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به سایر برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری ایستگاه‌های همه واقف باشیم، در بقاع متبرکه از جمله برنامه‌هایی است که به منظور ترویج سنت حسنه وقف در امامزادگان دایر خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی موضوعی امام خمینی‌(ره) و سیره زندگی ایشان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به میزبانی بقاع متبرکه زنجان اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طی هفته گذشته نیز برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه اجرایی شد، گفت: از جمله این برنامه‌ها جشن میلاد امام زمان‌(عج) و برگزاری مسابقات مفاهیم قرآن کریم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار