خبرهای داغ:
مراسم رونمایی از روپوش مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) شنبه شب با حضور جمعی از علما و فضلا، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در سالن همایش های امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۵۱۱۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رییس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران قم در این مراسم معنوی در سخنانی اظهار داشت: دوخت این پوشش با هنرمندی مرضیه عبایی یکی از فارغ التحصیلان طراحی و دوخت این آموزشکده در سال 1392 آغاز شد. 
روپوش مضجع شریف حضرت معصومه(س) در قم رونمایی شد

خانم ناهید قائم مقام فراهانی در ادامه افزود: پس از انجام بخشی از این پروژه، ادامه کار به آموزشکده فنی و حرفه ای دختران قم انتقال یافت و این اثر هنری با حمایت دانشگاه فنی و حرفه ای و با حضور جمعی از فارغ التحصیلان و کارآموزان آموزشکده به اتمام رسید. 
روپوش مضجع شریف حضرت معصومه(س) در قم رونمایی شد

حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همت و تلاش کارآموزان فنی و حرفه ای در دوخت این روپوش، خاطرنشان کرد: این هنرمندان با ابراز عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت(ع)، برقراری تعامل و ارتباط میان دانشگاه و آستان های مقدسه را به خوبی به منصه ظهور رساندند. 
روپوش مضجع شریف حضرت معصومه(س) در قم رونمایی شد

روپوش مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) در ابعاد 328 در 165 در 85 سانتیمتر طراحی شده و از 20 قطعه پارچه مخمل مشکی و پنج قطعه پارچه مخمل سبز رنگ و پنج قطعه پارچه ساتن مشکی تشکیل شده است. 
روپوش مضجع شریف حضرت معصومه(س) در قم رونمایی شد

شن دوزی، پیچ دوزی، توپردوزی، ساقه دوزی، مروارید دوزی و قیطون دوزی از انواع دوخت به کار رفته در این اثر هنری بوده و با خط نسخ در قسمت روی پوشش نام دوازده امام(ع) و در دو قسمت پهلو و قسمت های بالای سر و پایین پا عناوین «السلام علیک یا فاطمه المعصومه»، «بسم الله الرحمن الرحیم» و «اللهم صل علی محمد و آل محمد» نوشته شده است. 

نوع سنگ های به کار رفته در روپوش مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) از انواع فیروزه نیشابور، عقیق خراسان و یمن، در نجف و هندی و یاقوت می باشد و در قسمت روی پوشش از نقوش گل مرغی و ترنج استفاده شده و نقوش طراحی شده در پارچه مخمل مشکی حاشیه ترنج است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها