خبرهای داغ:
امام جمعه موقت سنندج گفت: فقها و علمای اهل سنت بر تبعیت از نظرات رهبری در تمام زمینه ها اتفاق نظر داشته و ایشان را مرجع امور می دانند.
کد خبر: ۸۶۸۵۱۳۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا محمدامین راستی در آیین اختتامیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این تبعیت در خصوص مسائل فقهی و موضوعات راجع به استهلال نیز صدق می کند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه مساله استهلال باید نظرهای همه فقها جمع آوری شود تا به نتیجه برسیم که در همین زمینه لزوم کنار گذاشتن اختلاف ها و تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب برای نتیجه گیری ضروری است.
ماموستا راستی یادآور شد: فقهای مذاهب شافعی، حنفی، مالکی و حنبلی همگی اتفاق نظر دارند که باید از رهبر تبعیت کرده و اگر ایشان بر رویت ماه حکم دادند اطاعت کنیم.
امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: آنچه که امروز نیاز ضروری جامعه اسلامی و مسلمانان است حفظ وحدت و همدلی است چرا که اگر غیر از این اتفاق بیفتد سرنوشت خوبی در انتظار کشور نخواهد بود.
وی ادامه داد: برافروخته شدن شعله های جنگ و درگیری در کشورهای مسلمان همسایه همگی به دلیل از دست رفتن اتحاد و وحدت بین آحاد مسلمانان است که امروز باعث شده به جان یکدیگر بیفتند.
راستی در پایان و با مثبت ارزیابی کردن اجلاسیه استهلال مناطق قومی کشور گفت: چنین اجلاسیه هایی بر همدلی و وحدت موجود بین مسلمانان خواهد افزود.
سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور با حضور علمای اهل تسنن استان های آذربایجان غربی، کردستان، گلستان، خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و کرمانشاه پس از 2 روز برگزاری ظهر امروز به کار خود خاتمه داد.
ارسال نظرات