مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تلاش داریم تا با مستندسازی از زندگی سردار شهید کابلی اندیشه‌های این شهید را به جوانان منتقل کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۵۱۴۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،رضا معممی مقدم، عصر شنبه در حاشیه بازدید از خانواده شهید کابلی و دیدار با هیئات های مذهبی بهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانک اطلاعاتی هیئات مذهبی و تشکل‌های مذهبی در کشور تدوین‌شده و بر همین اساس ۹۱ هزار و ۶۲۸ هیئت مذهبی ثبت‌نام‌شده‌اند.

وی گفت: توانمندسازی هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های مهم ما است که برای این منظور توجه به آموزش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات توجیهی در رده‌های مختلف مداحان، مربیان و مسئولان و ارکان مختلف شورا در دست اجرا است.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی از گران‌سنگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی ما محسوب می‌شوند که باید در توانمندسازی آنان بیش‌ازپیش تلاش شود چراکه همین هیئت‌ها، مسیری برای تربیت شهدای مدافع حرم شده‌اند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: احیای ظرفیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی، برگزاری کارگاه‌های مدیریت فرهنگی، دوره‌های آموزشی و توجیهی برای توانمندسازی تشکل‌های دینی از برنامه‌های مدون ما در طول سال است که برای این منظور ساعت‌های مختلفی برنامه کارگاهی و جلسه توجیهی در دست اقدام و اجرا است.

این مسئول افزود: بانک فراخوان ایده‌های مردم برای تشکل‌های دینی در دست اقدام و بررسی است تا از ایده‌ها و افکار مردمی برای پیشبرد مسائل مختلف دینی، اجتماعی و فرهنگی و ... استفاده شود.

معممی مقدم در بخش دیگری از این گفتگو در مورد شعار سال و اولویت تشکل‌های دینی برای این محور گفت: شعار امسال رهبری " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است که نسخه رهایی‌بخش جامعه ما در شرایط کنونی، نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد مقاومتی است که باید بیش از هر زمان دیگری نمود پیدا کند.

وی افزود: بر اساس مکتب و منظومه فکری امام راحل، مردم نقش تعیین‌کننده و جدی در انقلاب دارند و در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز باید همین مردم نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش داریم تا با مستندسازی از زندگی سردار کابلی به‌عنوان شهید شاخص هیئت مذهبی کشور، اندیشه‌های این شهید را به جوانان منتقل کنیم، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی با پیاده کردن مکتب امام حسین و اهل‌بیت (ع) در جامعه، اکنون نهضتی فراملیتی و پرورش‌دهنده مدافعان حرم شدند.

معممی مقدم گفت: باید گفتمان مدافع حرم در دستور کار ما قرارگرفته و درباز نشر پیام شهدا بیش از هر زمان دیگری تلاش شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها