رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد؛
غلامی؛ رویکرد امسال بسیج سازندگی را شناسایی ظرفیت های مناطق مختلف کشور عنوان و بر تکیه بر منابع بومی جهت رونق اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۸۵۱۷۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور که برای بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی به سنندج آمده بود در سخنانی اظهار داشت: هدف دشمن در جنگ اقتصادی که به شدت بر روی آن سرمایه گذاری می کند؛ ایجاد فشار در حوزه اقتصادی به کشور و ایجاد یک نوع فضایی که مشکلات مردم دیرتر حل شود و به نوعی شکاف بین آنها و نظام حاکم ایجاد شود.

وی افزود: لذا لازم است که در حوزه اقتصادی به موقعیتی برسیم که مشکلات حل شود و نظام ما به عنوان یک الگو در دنیا مطرح شود.

وی گفت: راهبرد مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن فشار دشمنان یک مسیر نورانی و ارزشمند برای حفظ حرکت انقلاب است و مسیری را همواره می کند که علی رغم تمام فشارهای دشمنان، با کنار زدن مشکلات و با استفاده از منابع داخلی و توانمندی های مردم، درصدد حل مشکلات اقتصادی کشور برمی آید.

سردار غلامی تاکید کرد:اقتصاد مقاومتی با اشاره دولت و با سخنرانی و سمینار محقق نمی شود و باید بستر را برای آمدن مردم در حوزه اقتصاد فراهم کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه مردمی می تواند با نفوذ در مردم و بکارگیری آنها در عرصه تولید کشور به دولت کمک کند ونیروی عظیم بسیج با در اختیار داشتن افراد متخصص در بدنه خود، پا در عرصه علمی کردن کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و سایر مشاغل بومی و محلی گذاشته است، تا با افزایش بهره وری و تولید داخلی، کشور را از واردات بی نیاز نماید.

وی در ادامه عنوان داشت: بسیج سازندگی معتقد است که بهترین راه برای ایجاد مشاغل و رونق اقتصادی، ایجاد بنگاه های زود بازده و کارگاه های کوچک خانگی است که با هزینه کمتر در زمان کوتاهتری بازدهی بیشتری دارند.

رئیس بسیج سازندگی کشور مشکل اصلی در ایجاد مشاغل زود بازده را موانع پیچیده اداری عنوان نمود و گفت: دولت باید در رفع موانع و بهبود زیرساخت های تولید در کشور اقدام کرده و موانع پیچیده بروکراسی اداری را از جلوی راه کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی بردارد.

غلامی بیان کرد: رویکرد بسیج سازندگی در کشور در سال 95 شناسایی مزیت ها و ظرفیت های مناطق مختلف در کشور از جمله استان کردستان است تا با تکیه بر منابع بومی، رونق اقتصادی را در آن مناطق ایجاد نماییم.

سردار غلامی گفت: کردستان به عنوان یک استان مرزی در کشور به دلیل ظرفیت های فراوان از جمله منایع آبی و خاکی فراوان و همچنین مرز مشترک با بازار کشورهای همسایه، نقش موثری در اقتصاد کشور دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در استان کردستان از لحاظ زمین آب و هوای خوب وجود دارد برای رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال مهم است لذا ضروری است تا منابع و سرمایه گذاری محلی در پایه گذاری جریان صنعت وارد شوند.

در این سفر و بازدیدها رئیس سازمان بسیج سازندگی شخصا از روند پروژه های مردمی اقتصاد مقاومتی در عرصه های کشاورزی و صنایع تبدیلی بازدید کرد.

حضور در پروژه پرورش مرغ بلدرچین در شهرستان کامیاران و مجموعه پرورش آهو در سنندج که با استفاده از تسهیلات بانکی اقتصاد مقاومتی و در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان تشکیل شده است از جمله برنامه های سردار غلامی بود.

ارسال نظرات