خبرهای داغ:

فرمانده انتظامی دزفول:شهروندان از انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی خودداری کنند

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با اشاره به افزایش جرائم سایبری به شهروندان توصیه کرد از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در فضای مجازی خودداری کنند.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۶۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

سرهنگ علی الهامی روز یکشنبه در گفت و گو با بسیج امنیت اخلاقی و اجتماعی را از ضرورت های جامعه برشمرد و افزود:با توجه به فراگیرشدن شبکه های اجتماعی از شهروندان به ویژه بانوان انتظار می رود از انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی در فضای مجازی خودداری کنند تا امکان سوء استفاده افرادی که به دنبال فرصت هستند فراهم نشود.

وی افزود:متاسفانه آمار جرایم سایبری بالا رفته و به دنبال انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی اختلافات خانوادگی نیز بیشتر شده که جوانان به یژه بانوان باید در این خصوص هوشیار باشند.
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول از بانوان خواست با حفظ پوشش مناسب خود را طعمه افراد سودجو قرار ندهند و هنگام تردد در معابر عمومی مواظب اموال خود باشند.
وی همچنین نسبت به پرداخت الکترونیکی به شهروندان هشدار داد و افزود:شهروندان از افشای رمز کارت عابر بانک خود خودداری کنند تا با سرقت الکترونیکی مواجه نشوند.
سرهنگ الهامی اظهار کرد:با وجود هشدار داده شده به رانندگان همچنان شاهد بی احتیاطی رانندگان در این خصوص هستیم به طوری که در چند روز گذشته در بازدیدی که از هشت خودرو در پارک دولت صورت گرفت درب چهار خودرو باز و شیشه ها پایین بود که به دلیل امکان هرگونه سرقت به پارکینگ منتقل شدند.
وی افزود:در پارک رعنا نیز شاهد باز بودن درب سه خودروی پارک شده همراه با سوئیچ بودیم که این بی دقتی و بی احتیاطی ها زمینه سرقت را بالا می برد وشهروندان باید در این خصوص هوشیار باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها