اجرای طرح خرید حمایتی شیر از دامداران ‌چهارمحال و بختیاری

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح خرید حمایتی شیر از دامداران در این استان ،خبر داد و افزود: این طرح همزمان در هفت استان کشور اجرا می‌شود
کد خبر: ۸۶۸۵۳۲۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ذبیح‌الله غریب، منطقه چهارمحال و بختیاری را یکی از قطب‌های تولید شیر و گوشت کشور عنوان و اظهار کرد: این استان با وجود دارا بودن تنها یک درصد مساحت و جمعیت کشور، در حال حاضر سه درصد شیر کشور را تولید می‌کند.

وی، با بیان اینکه، چهارمحال و بختیاری بالاترین سرانه تولید شیر در کشور را داراست، تصریح کرد: میزان تولید شیر در استان در سال گذشته 225 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 95 به 240 هزار تن برسد.

غریب ،از اجرای طرح خرید حمایتی شیر از دامداران در این استان از امروز خبر داد و افزود: این طرح همزمان در هفت استان کشور اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان حمایت از دامداران و کنترل فراز و نشیب‌های قیمت شیر را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: خرید شیر از دامداران در این طرح تنها یک خرید حمایتی بوده و تضمینی نیست.

غریب از تشکیل کمیته‌ای متشکل از سازمان تعاونی روستایی، اتحادیه دامداران، سازمان جهادکشاورزی و تشکل‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این کمیته هر دو هفته یک‌بار قیمت شیر در بازار رصد می‌شود.

.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی، اجرای این طرح محدودیت زمانی خاصی نداشته و موجب ایجاد آرامش و اطمینان در بازار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در این طرح خرید حمایتی روزانه 250 تن شیر برای استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: وجود کارخانه شیر خشک پگاه در استان زمینه اجرای بهتر این طرح را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات