نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) توانستند در شمال شهر فلوجه، به سمت مناطق «العوینات» و «العریمیه» پیشروی کنند.
کد خبر: ۸۶۸۵۳۷۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، از بامداد امروز (یکشنبه) نیروهای الحشد الشعبی، بیشترین تحرک را در میدان‌های درگیری با داعش داشتند و توانستند پیشروی چشمگیری در جبهه شمالی شهر فلوجه داشته باشند.

به نوشته منابع خبری عراقی، نیروهای الحشد الشعبی، در درگیری‌هایی که از بامداد امروز تا صبح در جبهه شمالی فلوجه جریان داشت، نیروهای الحشد الشعبی توانستند از سمت پل «الشیحه» به سمت منطقه «العوینات» پیشروی کنند.

همچنین این نیروها تواستند پیشروی محسوسی به سمت منطقه «العریمیه» داشته باشند. در این درگیری‌ها، تلفات شدید جانی و لجستیکی به نیروهای داعش وارد آمد.

فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرده است که نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در محور شمالی فلوجه توانسته‌اند، تلاش داعش برای نفوذ به کمربند امنیتی «البوشجل» را ناکم بگذارند.

نیروهای «سرایا عاشورا» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است در جریان تلاش داعش برای نفوذ به «البوشجل» 54 داعشی کشته شد‌ه‌اند و دهها دستگاه خودروی و ادوات نظامی آن‌ها منهدم شد.

در همین حال، سرلشگر «عبدالغنی الاسدی» در گفت‌وگو با فرات نیوز، اعلام کرده است که نیروهای «مبارزه با تروریسم» آماده ورود به شهر فلوجه از بخش شرقی هستند.

عملیات آزادسازی شهر فلوجه و مناطق اطراف آن از اواخر شب یکشنبه هفته گذشته (دوم اردیبهشت) با دستور حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل آغاز شده است. در این عملیات نیروهای ارتش و امنیتی عراق، عشایر اهل سنت و 13 گروه الحشدالشعبی، حضور دارند و توانسته‌اند در یک هفته گذشته، خود را به اطراف شهر فلوجه برسانند.
ارسال نظرات