نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات دقیق در شهرک «جوبر» تونلی را که تروریست‌ها قصد داشتند از آن برای آغاز عملیات علیه نیروهای سوری استفاده کنند منهدم کردند و در جریان آن همه عناصر تروریستی کشته شدند.
کد خبر: ۸۶۸۵۳۷۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه، رزمندگان مقاومت حزب الله و  نیروهای دفاع ملی در دو هفته اخیر موفق شدند بخش‌های زیادی از مناطق اشغال شده در حومه شرقی دمشق را پاکسازی و امنیت فرودگاه این شهر و حرم حضرت زینب (س) را تامین کنند.

اما منطقه محاصره شده «جوبر» در حومه شرقی دمشق از جمله مناطقی به شمار می‌رود که همچنان تحت اشغال است. در واقع وجود تونل‌ها در این شهرک باعث شده اغلب درگیری‌ها در این منطقه زیرزمینی باشد و آزادسازی این منطقه با پیچیدگی خاصی روبه رو شود.



ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت به خوبی می‌دانند که آرامش نسبی در این شهرک به معنای شروع قریب‌الوقوع درگیری‌های گسترده در زیرزمین است.

کاهش درگیری‌ها در یک ماه اخیر باعث شد که نیروهای سوری یک بار دیگر عناصر تروریستی را در زیرزمین رصد کنند و متوجه شدند آنان با حفر تونلی بزرگ در تلاشند که به مواضع ارتش حمله کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای سوری در امتداد مسیر زیرزمینی تروریست‌ها اقدام به حفر تونل موازی کردند و سرانجام روز گذشته به مسیر انتهایی تونل زیرزمینی آنان رسیدند.

عناصر تروریستی شب گذشته عملیات خود را از جنوب این شهرک آغاز کرده و درصدد بودند از این تونل زیرزمینی به دیگر مناطق شهرک جوبر نفوذ کنند و با هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه، تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند.

به گزارش فارس، همزمان با ورود عناصر تروریستی به داخل این تونل، نیروهای سوری اجازه دادند تروریست‌ها مسیر تونل را طی کنند. با نزدیک شدن تروریست‌ها به مسیر انتهایی، نیروهای سوری از طریق تونل موازی حفر شده که فاصله کمی با تونل تروریست‌ها داشت، اقدام به مسدود کردن ابتدا و انتهای تونل آنان کردند.

در ادامه، ارتش سوریه تونل را با بمب منفجر کرد و تمامی عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

با منهدم شدن تونل در مناطق جنوبی جوبر و شکست عملیات تروریست‌ها، همرزمان آنان در اقدامی سراسیمه و عجولانه که بیشتر نشان دهنده ضربه سخت وارد شده به آنان بود با آتش توپخانه مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه با پیش بینی‌های صورت گرفته، با آتش سنگین توپخانه، تروریست‌ها را هدف قرار داد و پس درگیری یک ساعته آرامش به این منطقه بازگشت.

عناصر تروریستی محاصره شده در شهرک جوبر با کمبود سلاح روبه رو شده‌اند و برای کاهش فشار در چندین مرحله تلاش کرده‌اند که به مناطق تحت کنترل ارتش نفوذ کنند، ولی هر بار با شکست مواجه شدند.
نیروهای سوری سال گذشته در عملیاتی دقیق، تروریست‌ها را در شهرک جوبر محاصره کردند و توانستند راه ارتباطی آنان را به مناطق مرکزی حومه شرقی دمشق از جمله شهرک های «عین ترما و کفربطنا» قطع کنند.
ارسال نظرات