مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: 200 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع لرستان رخ داد.
کد خبر: ۸۶۸۵۴۲۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، فتحی در حاشیه برگزاری مانور اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده کلدر خرم آباد، گفت: 200 فقره آتش سوزی در جنگل های لرستان که بیشتر آنها در ارتفاعات بوده است، رخ داد.
وی با بیان اینکه 95 درصد از آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع استان عامل انسانی در آن دخیل است، افزود: از حیث عمدی یا غیرعمدی بودن آتش سوزی ها در استان آماری در دست نداریم.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: امروز برای اولین بار در استان شاهد هستیم که با دستور استاندار 15 دستگاه اجرایی و همچنین نیروهای بسیج و مردمی و یگان سواره در برگزاری مانور اطفاء حریق دخیل هستند.
فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه 500 نفر در مانور اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده کلدر دخیل هستند، تصریح کرد: دو فروند بالگرد نیز به منظور پشتیبانی در راستای مهار آتش در این مانور دخیل هستند.
وی با بیان اینکه پس از اتمام این مانور یک فروند بالگرد اطفاء حریق تا فصل پاییز در فرودگاه خرم آباد مستقر خواهد شد، اضافه کرد: پشتیبانی از مهار آتش سوزی های استان ایلام نیز به لرستان محل شده است.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: در مانور اطفاء حریق استان لرستان به عنوان معین استانهای اصفهان، همدان، کرمانشاه و چهار محال و بختیاری معرفی شده است.
فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه 16 نفر به عنوان یگان سواره اطفاء حریق منابع طبیعی در حال فراگرفتن آموزش های لازم هستند، اظهار کرد: در حال حاضر اسب هایی که در اختیار این یگان قرار دارند به صورت امانی هستند و با این حال امیدواریم که در آینده اسب مورد نیاز را خریداری کنیم.
لازم به ذکر است؛ در جریان برگزاری مانور اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده کلدر بالگرد حاضر در این مانور پس از چندین بار پرواز بر فراز محل وقوع آتش سوزی اما نهایتا نتوانست آب موجود در مخزن را بر روی آتش تخلیه کند و با این حال نهایتا آتش توسط نیروهای آتش نشانی و با استفاده از لودر مهار شد.

ارسال نظرات